رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش باشد

تهران (پانا) - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد که این دانشگاه باید در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش باشد

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم ‌معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه فرهنگیان، گفت: این میزان تاکید و توصیه مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین، نسبت به موضوعات دیگر کمتر اتفاق افتاده و باید اعتراف کنیم که هنوز به میزان انتظار ایشان نرسیدیم. ایشان در جمع روسای دانشگاه‌ها فرمودند این حرف‌ها، توصیه‌هایی نیست که بشنوید و عبور کنید بلکه اینها دستور‌العمل است و باید اجرا شود.

وی افزود: این ماموریت متوجه روسای دانشگاه‌ها، مسئولین سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری و مقامات کشور هم هست و انشالله این اهتمام وجود خواهد داشت. قطعا کار بزرگی بر عهده ریاست دانشگاه فرهنگیان است و حمایت و توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش را می‌طلبد.

حجت‌السلام رستمی ادامه داد: ‌ما باید آینده کشور را در آموزش و پرورش ببینیم و آینده آموزش و پرورش هم در دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان امروز است. آن چیزی که بناست در معلمان آینده ببینیم، در دانشجومعلمان امروز داریم نگاه می‌کنیم و آن چیزی که در شهروندان و آحاد جامعه می‌نگریم، در دانش‌آموزان امروز باید ببینیم و این اهمیت دانشگاه فرهنگیان را بیش از پیش به ما نشان می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خیلی کارهای عقب‌مانده داریم و وزیر آموزش و پرورش علی‌رغم توجهی که دارند، از ایشان درخواست می‌کنیم بیش از قبل و پیش از همه اولویت‌ها بحث دانشگاه فرهنگیان مدنظرشان باشد. کار بزرگی بر عهده دکتر برزویی و اساتید و مدیران دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته، کار تربیت معلم و معلم‌سازی. اینجا کارخانه تولید مولدهای آینده جامعه است. اگر هر معلمی در دوره خدمت خود، هزار نفر را تربیت‌ کند، هر دانشجومعلم شما این وضعیت را دارد و ده‌ها هزار دانشجو معلمی که در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خوانند، در این فضا هستند.

وی با بیان اینکه بنا است تا خروجی مدارس و محصول تربیت معلمان، انسان‌های دین‌دار، خلاق، متفکر و دانش‌پژوه باشند، گفت: جمع این خصوصیات که هم تعهد به کشور و هم تعهد نسبت به خداوند، باور عمیق و مقدمه دانش در وجود یک فرد باید جمع شود، کار هنرمندانه‌ای هست که در تربیت معلم رخ می‌دهد. نباید کاستی در این فضا در نگاه و روحیه معلمان و اساتید ببینیم.

حجت‌الاسلام رستمی اذعان کرد: نقطه اصلی قوت، عزم و ایمان است. اگر در آن موفق باشیم، محدودیت‌های مادی ما را عقب نخواهد راند. نه غم و نه نگرانی به سمت آدم‌های باایمان نمی‌آید. ما باید استقامت بورزیم و خداوند نصرت خود را می‌فرستد.

در ادامه حجت‌الاسلام تقوی مـسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم اظهار کرد: کسانی که در ریاست دانشگاه بودند، برای ارتقای دانشگاه دغدغه داشتند؛ در دانشگاه کار زیاد هست و مشخص است که چقدر کار انجام نشده و چقدر باید انجام شود. تکلیف روشن است. امر ولی مسلمانان این هست که به دانشگاه اهمیت دهید و به آن رسیدگی کنید.

وی افزود: باید همه مسائل دانشگاه فرهنگیان دغدغه ما باشد و مسئولین درک و کمک کنند. دانشگاه دوره تحولی خوبی را آغاز کرده و کمک‌های خوبی را نیز از ریاست جمهوری و... دریافت کرده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار