امسال ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند

شیوه‌نامه مهارت ورزشی دانش‌آموزان ابلاغ شد/ دانش‌آموزان باید در هر پایه یک رشته ورزشی را آموزش ببینند و اجرا کنند

تهران (پانا) - کارگروه تخصصی تعیین نیازها و فرآیندهای تهیه و تامین تجهیزات ورزشی و عملیاتی‌سازی شیوه‌نامه مهارت‌آموزی با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند

بهنام آقاجانلو - صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت در این جلسه به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و گفت: ایمان باید با عمل صالح همراه باشد ایمان به تنهایی کافی نیست. ایمان باید ظهور و بروز بیرونی داشته باشد همچنان عمل صالحی که معلمان انجام می‌دهند و برای همگان مشهود است.

وی افزود: اگر قرار است دانش‌آموز را تربیت کنیم باید نمود و بروز بیرونی داشته باشد. این ظهور در فعالیت‌های تربیت‌بدنی است تجلی‌گاه عمل صالح برای یک متربی و دانش‌آموز در درس تربیت‌بدنی است.

معاون وزیر بیان کرد: بچه‌ها خود واقعی‌شان را در زنگ ورزش نشان می‌دهند. کار جمعی و تیمی، ایثار و تعاون بچه‌ها در این زنگ دیده می‌شود.

وی گفت: تجلی‌گاه تعلیم و تربیت در فعالیت‌های تربیت بدنی و زنگ ورزش نمود و بروز دارد. برای تربیت دانش‌آموزان با ایمان و صالح باید در زنگ ورزش اتفاقات و فرآیندهایی را تعریف کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت افزود: در حوزه زیرساخت، فضا و تجهیزات کار بزرگی انجام شد؛ یک گفتمانی در این امر ایجاد شد برای نهادینه کردن یک موضوع که باید آن را به مطالبه و گفتمان عمومی تبدیل کرد. در حوزه زیرساخت، بحث کمیت و کیفیت نیروی انسانی مهم است؛ نهضت مهارت‌آموزی معلمان یک ضرورت است در آزمون سال گذشته ۲هزار نفر معلم متخصص جذب شد و در آزمون امسال بیش از ۱۰‌هزار نفر جذب خواهند شد.

ستاری‌فرد اضافه کرد: در کنار این دو امر، برنامه نیز مهم است؛ همراهی وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه می‌طلبد موضوع مهارت‌آموزی را به صورت جدی دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: مبتنی بر سوابق گذشته، اسناد موجود و واقعیت میدان این دستورالعمل طراحی و توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است. در جهت تحقق ورزش قوی برای ایران قوی به عنوان یک سیاست باید به مهارت‌آموزی توجه کنیم و دانش‌آموزان در هر پایه یک رشته ورزشی را آموزش ببینند و اجرا کنند.

ستاری‌فرد گفت: به دنبال اجرای این شیوه‌نامه مهارت به عنوان مهم‌ترین برنامه معاونت، باید تلاش کنیم موضوع مهارت‌آموزی به خوبی دنبال شود.

حسین بابویی مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز در این جلسه گفت: اتفاقات خوبی در زمینه استخدام نیروی انسانی کارآمد در حوزه تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش افتاده است این امر یک نگاه تحولی است و با مشورت صاحب‌نظران این امر محقق شده است تا معلمان تربیت‌بدنی و مراقبان سلامت جذب مدارس شوند.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، مهارت‌آموزی است که یک مساله جذاب و مفید برای آینده کشور و نسل آینده است. امروزه دولت به دنبال فراهم کردن زمینه‌های مختلف برای آموختن مهارت‌های مختلف دانش آموزان است.

وی عنوان کرد: یکی از این مهارت‌ها موضوع مهارت‌های ورزشی است که شیوه‌نامه آن به استان‌ها ارسال شده و برای تدوین این شیوه‌نامه با سه دانشگاه معتبر رایزنی شده است.

بابویی اظهار کرد: این شیوه‌نامه منطبق با شرایط کف مدارس است که اهدافی را مانند هویت‌بخشی به ورزش دانش‌آموزی، کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، ارتقای سلامتی و نشاط جسمانی دانش آموزان، تبدیل مدرسه به کانون تحول مدرسه و ... دنبال می‌کند.

به گفته وی این شیوه نامه در دوره دوم ابتدایی اجرا می‌شود و به عنوان یکی از روش‌های عملیاتی است که می‌تواند در مدارس اجرا شود.

وی افزود: تحقق درس تربیت بدنی نیاز به فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، محتوا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار