مدیر آموزش و پرورش منطقه کهریزک:

ساده‌نگری در آموزش منجر به هدررفت نیروها و امکانات می‌شود

کهریزک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کهریزک، آموزش را فرآیند پیچیده‌ای دانست و تاکید کرد که هر گونه ساده‌نگری در مورد آن می‌تواند منجر به هدر رفتن نیروها و امکانات شود.

کد مطلب: ۱۴۵۹۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ساده‌نگری در آموزش منجر به هدررفت نیروها و امکانات می‌شود

همایش الگوی روش تدریس به همت معاونت آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش کهریزک با حضور علی‌محمد نائینیان (رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران)، مدیر، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش منطقه کهریزک در کانون فاطمیه باقرشهر برگزار شد‌.

علی اصفهانی، مدیر آموزش و پرورش کهریزک در این همایش، آموزش را فرایند پیچیده‌ای دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه ساده‌نگری در مورد آموزش می‌تواند منجر به هدر رفتن نیروها و امکانات شود و تلاش‌ها را با شکست مواجه سازد.

اصفهانی، دانش‌آموزان را بزرگترین سرمایه‌های هر جامعه برشمرد و افزود: دانش‌آموزان، بزرگترین سرمایه‌های انسانی هر جامعه به حساب می‌آیند و لازم است معلمان همیشه مهارت‌های خود را بهبود بخشیده و با روش‌های نوین و فعال تدریس آشنا شوند.

او یکی از بهترین روش‌های فراگیری دروس را مشارکت دانش‌آموزان در امر تدریس تلقی کرد و خطاب به معلمان گفت: معلمان باید تا جایی که امکان دارد دانش‌آموزان را در فرآیند آموزش درگیر کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه کهریزک در ادامه اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته مشخص شده دانش‌آموزان برای ایفای نقش مثبت در توسعه جامعه، نیازمند درک درست از مسائل و یادگیری عملی جهت حل مساله قبل از ورود جدی به بازار شغلی را باید فرا گیرند.

اصفهانی تصریح کرد: در مدل آموزشی به روش STEM سعی شده تا با برگزاری کلاس‌هایی مبتنی بر ادغام اصول چهارگانه، روش حل مساله، داشتن تفکر انتقادی و چالشی به مسائل، توجه به جهان و محیط زیست، کسب دانش لازم از تکنولوژی‌های نوین و اهمیت آن در حل معضلات بشری و سایر مسائل عملی، آن‌ها را برای ورود به جامعه و داشتن نقش مثبت و بازدهی بالاتر آماده کند.

خبرنگار: زهرا قربانی گنجه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار