رقابت‌های بین‌المللی تکواندو جام فجر؛

دختران تکواندوکار ایران طلای جام فجر را دِرو کردند

دختر ۱۸ ساله شکارچی مدال طلای جام فجر؛

تهران (پانا) - روز دوم رقابت‌های بین‌المللی تکواندو جام فجر، با درخشش تکواندوکاران ایرانی در بخش بانوان همراه بود.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دختران تکواندوکار ایران طلای جام فجر را دِرو کردند

4 رویداد رسمی بین‌المللی جام فجر، جام ریاست فدراسیون جهانی (به همراه پاراتکواندو) و جام باشگاه‌های آسیا طی روزهای 23 بهمن تا سوم اسفند سال جاری به میزبانی فدراسیون تکواندو با حضور931 تکواندوکار داخلی و خارجی در محل خانه تکواندو برگزار خواهد شد.

میدانی که 40 امتیاز برای تکواندوکاران شرکت کننده در مسیر کسب سهمیه المپیک 2028 لس آنجلس ایالات متحده آمریکا خواهد داشت.

سی سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام فجر از 23 بهمن، با حضور تکواندوکاران کشورهای هند، افغانستان، ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، نپال، اردن، پاکستان، ارمنستان، مغولستان،عمان و عراق در کنار تیم پناهندگان آغاز شده است و 347 تکواندوکار (213 آقا- 134 خانم) در این مسابقات به مصاف هم می‌روند.

ششمین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) طی روزهای (27 تا سی بهمن ماه) با حضور 390 تکواندوکار از کشورهای اردن، هند، ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، نپال، اردن، پاکستان، ارمنستان، مغولستان، عراق، تاجیکستان و عمان + تیم پناهندگان برگزار خواهد شد. از این تعداد 242 تکواندوکار در گروه مردان و 148 تکواندوکار در گروه بانون مبارزه خواهند کرد.

جام ریاست فدراسیون جهانی پاراتکواندو (G2) نیز با حضور 74 تکواندوکار از کشورهای مغولستان، تایلند، روسیه، کره جنوبی، عراق، ازبکستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، مکزیک، چین تایپه و ایران در تاریخ یکم اسفند به مدت یک روز برگزار می‌شود. در این بخش 47 تکواندوکار در گروه مردان و 27 نفر در گروه بانوان حضور دارند.

همچنین 120 تکواندوکار از ایران، پاکستان، عراق، اردن، افغانستان، عمان، تاجیکستان، هند، پاکستان + تیم پناهندگان طی روزهای دوم و سوم اسفند در دوازدهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا مبارزه خواهند کرد.

هیونگ جونگ کوک» ناظر فدراسیون جهانی تکواندو در رقابت‌های بین‌المللی تهران در ارتباط با حضور در ایران و سطح کیفی مسابقات، اظهار داشت: برای اولین بار است که به عنوان ناظر فدراسیون جهانی(TD) به ایران آمده ام . البته تکواندو ایران را همه در جهان با بازیکنان با کیفتش می شناسند.

وی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: در این مسابقات شاید حضور ذهن بالایی برای معرفی اسامی تکواندوکاران نداشته باشم اما در ارتباط با بخش آقایان می‌توانم عنوان کنم که مسابقات آقایان در سطح بالایی برگزار می‌شود. خصوصاً اگر در آینده این بازیکنان به جزئیات بیشتر توجه کنند، سطح بالاتری را نیز تجربه می‌کنند.

جونگ کوک درباره کیفیت تکواندوی ایران، گفت: تکواندوی ایران همیشه در سطح بالایی بوده و امروز نیز تکواندوی ایران در جهان بسیار مشهور است.

وی ادامه داد: پیش از این بانوان تکواندو کار ایرانی کمتر در رقابت‌ها شرکت داشتند، اما اکنون بازیکنان بیشتری را در سطح جهانی دارند و این اتفاق خوب و مهمی برای تکواندوی ایران است.

جونگ کوک تأکید کرد: البته تکواندوکاران باید نسبت به قوانین رقابت‌ها و بازی‌ها توجه بیشتری کنند و قانون را بیشتر رعایت کنند، تا داورها بتوانند با عدالت و درست تر رقابت ها را برگزار کنند.

لیلا سلیمی نایب رئیس بانوان فدراسیون نیز در ارتباط با برگزاری روز اول مسابقات بین‌المللی جام فجر در بخش بانوان، اظهار کرد: سی و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجر رو در روز های 23 و 24 بهمن در جریان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات تازه شروع شده، نمی توان در مورد شرایط فنی تیم ها و سطح مسابقات سخنی گفت، ولی اکثر قهرمان های کشورمان در این رقابت ها حضور دارند و این بازی ها محک خوبی برای آنها است که در واقع این بازی‌ها انتخابی برای بازیکنان خودمان نیز محسوب می‌شود.

سلیمی درباره حضور ملی پوشان کشورمان در این رقابت‌ها، گفت: اکثر بچه های تیم ملی نوجوان که به زودی وارد رده جوانان می شوند در این رقابت ها حاضر هستند . به دلیل آن که این رقابت‌ها امتیاز دارد و ما می‌خواهیم برای کسب این امتیازها هزینه‌های اضافی انجام ندهیم، این مسابقات 40 امتیازی است که می‌تواند کسب کنند را در کشور خودمان به دست آوردند.

روز نخست از سی و سومین دوره مسابقات تکواندو بین‌المللی جام فجر در گروه بانوان، با شناخت نفرات برتر چهار وزن اول به پایان رسید. در روز نخست هر چهار دیدار نهایی را تکواندوکاران کشورمان برگزار کردند.

این دوره از مسابقات با حضور ۳۴۹ تکواندوکار از کشورهای هند، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، نپال، اردن، پاکستان، ارمنستان، مغولستان، عمان، عراق و تیم پناهندگان به همراه نمایندگان کشورمان به مدت چهار روز در خانه تکواندو برگزار می‌شود.

نفرات برتر چهار وزن نخست:

وزن ۴۶- کیلوگرم:

مقام اول: معصومه رنجبر (ایران)
مقام دوم: بهاره فریدونی (ایران)
مقام سوم: پرنیا سلمانی و سوگند شیری (ایران )

وزن 53 -کیلو گرم

مقام اول: غزل سلطانی (ایران)
مقام دوم: صبا بیکی (ایران)
مقام سوم: نیکی یوسفی (ایران ) و آیدانا ساندتبای ( قزاقستان)

وزن 62- کیلو گرم :

مقام اول: اسما صداقت (ایران)
مقام دوم: هستی محمدی (ایران)
مقام سوم: حدیث اماره و شیدا محمدی ( ایران)

وزن 73- کیلوگرم:

مقام اول: الهام حقیقی (ایران)
مقام دوم:سارا صوفی( ایران)
مقام سوم: آرزو بهرامی و عسل صابری (ایران)

اسما صداقت قهرمان وزن 62- کیلوگرم بخش بانوان رقابت‌های بین‌المللی جام فجر، در ارتباط با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، اظهار کرد: برای اولین بار در این رقابت‌هها شرکت کردم و از بازی اول همه مسابقات برای من حکم یک فینال را داشت و در دیدار دوم خودم نیز، با یکی از قهرمان‌های ملی پوش کشورمان رقابت دادم که خدا را شکر، موفق شدم با پیروزی مسابقه را به اتمام برسانم و در آخر هم با طلای این رقابت‌ها را کسب کنم.

وی افزود: 18 ساله هستم و برای اولین بار است در بخش جوانان توانستم در مسابقات جام فجر شرکت می‌کنم .

صداقت در ارتباط با حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی، بیان کرد: در این 2 رویداد بزرگ که در روزهای آینده برگزار می‌شود، نیز شرکت کردم و امیدوارم در آن رقابت‌ها نیز بتوانم مدال طلا کسب کنم.

الهام حقیقی قهرمان وزن 73- کیلوگرم بخش بانوان رقابت‌های بین‌المللی جام فجر نیز در ارتباط با کسب مدال طلای این رقابت‌ها، اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها دومین دوره‌ای است که در آن شرکت می‌کنم و خداراشکر توانستم با کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا این بازی‌ها را تمام کنم.

وی افزود: سال گذشته در این رقابت‌ها مدال برنز را کسب کردم و خوشحالم که در این دوره توانستم با مدال طلا، عنوان سال گذشته را جبران کنم و رنگ مدالم را عوض کنم.

حقیقی در ارتباط با شرکت در 2 رویداد آینده مسابقات تکواندو ( جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه‌های آسیا ) بیان کرد: در هر دو رویداد شرکت کردم و امیدوارم این مدال طلا را در آن رقابت ها نیز تکرار کنم.

قهرمان وزن 73- کیلوگرم در انتها عنوان کرد: از تمامی مربی‌های پایه خودم نیز برای زحمت‌های فراوانی که برای من در این مدت کشیدند، تشکر می‌کنم.

غزل سلطانی قهرمان وزن 53- کیلوگرم بخش بانوان در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر در ارتباط با کسب مدال طلای این رقابت‌ها، اظهار کرد: از استان سمنان در این رقابت‌ها شرکت کردم و رقابت‌های خوبی را در این مسابقات مشاهده کردیم و از دید من، این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود.

وی گفت: در وزن خودم در 4 دیدار شرکت کردم و با اقتدار توانستم، تمام حریفانم را شکست بدهم و مدال طلای این رقابت ها را کسب کنم.

سلطانی در ارتباط با رقبای خود در این مسابقات گفت: حریفان بسیار قدرتمندی از ایران و جمهوری آذربایجان داشتم و خدارا شکر توانستنم، با شکست آنها به مدال طلا دست پیدا کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار