شکوه حماسه‌ای دیگر از مردم خراسان جنوبی در جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی

بیرجند (پانا) - 45 سال گذشت و انقلاب اسلامی ایران حال درختی تنومند است که با اشتیاق‌ و ایثار همپیمانان و مردمی جان بر کف آبیاری می‌شود. خراسان جنوبی امسال هم در صحنه حساس جشن پیروزی انقلاب سربلند حضور یافت و کارنامه همیشه در صحنه بودنش را با این شکوه‌آفرینی در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مزین کرد.

کد مطلب: ۱۴۵۸۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شکوه حماسه‌ای دیگر از مردم خراسان جنوبی در جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی

راهپیمایی ۲۲ بهمن با مشارکت پرشور مردم در سراسر استان خراسان جنوبی برپا شد و همان طور که در خبرها اعلام شده بود مردم در بیش از ۱۴۰ نقطه استان همزمان با سـراسر کشـور به این حضور یکپارچه پیوستند. شعار محوری دهه فجر امسال جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن بود که بر پلاکاردها دیده می‌شد. این مراسم در مرکز استان ساعت ۹ صبح از مسیر میدان شهدا به سمت میدان قدس آغاز شد و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و مسئولان استانی همراه با مردم بودند.

مردم مؤمن و ولایتمدار بیرجند از وعده‌گاه میدان شهدا که هر سال شروع راهپیمایی ۲۲ بهمن است با فریادهای ا... اکبر و شعارهای ضداستکباری به راه افتادند تا تصویری باشکوه از این جشن ملی را در دیار خاوران به نمایش بگذارند.

فریاد رسای مرزنشینان

مرزنشینان و عشایر خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان حضور مثال زدنی در راهپیمایی ‌داشتند‌. حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن به ویژه در بخش‌ها و روستاهای مرزنشین خراسان جنوبی، تعهد و پایبندی مرزنشینان و عشایر غیور این دیار را به نمایش گذاشت.

راهپیمایان با حمل پرچم سه رنگ و بزرگ جمهوری اسلامی ایران و پارچه نوشته‌هایی با شعارهای انقلابی و ضداستکباری، وحدت و یکپارچگی خود را در دفاع از حریم انقلاب و نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.

حضور این مرزداران راسخ در کنار سایر مردم انقلابی و در میان صفوف متحد راهپیمایان، با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جلوه ای از حراست مرزهای غیرت و شرف این سرزمین را به نمایش گذاشت و صحنه‌هایی ناب را خلق کرد.

بسیج جهانی اسلام

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در میدان قدس شهر بیرجند گفت: امروز در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی اعلام می کنیم که ملت ایران و امت اسلامی جبهه مقاومت را تحقق بخشیده و بسیج جهانی اسلام شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی افزود: از اهداف امام این بود که طاغوت را کنار بزند، قدرت شاه را شکست و قدرت صدام را با حمایت مردم از بین ببرد لذا امروز انصارا...، حشدالشعبی، زینبیون و فاطمیون یک ملت است که بسیج جهانی اسلام نام دارد. این بسیج جهانی را در غزه میبینیم اما عمق آن باید با عینک آینده نگری دیده شود همانطور که عاشورا دین را زنده کرد و انقلاب ایران را جرقه زد.

او ادامه داد: حادثهای به برکت انقلاب اسلامی و قدرت زن و مرد ایرانی در جهان به وقوع پیوسته است، امروز غزه پایه های رژیم صهیونیستی را سست تر و این رژیم را نابود خواهد کرد.

وی گفت: امروز این دین در جهان گسترش یافته چرا که مؤسسات تحقیقاتی آمریکا و اروپا میگویند هیچ زمانی مثل امروز اسلام در جهان رونق نداشته است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: آمریکاییها می گویند تا سال ۲۰۵۰ تعداد مسلمانان اروپا از مسیحیان و یهودیان بیشتر میشود که نشان میدهد ایران به هدف خود رسیده و اسلام عزت پیدا کرده است.

ایستادگی در جنگ شناختی و ترکیبی

وی عنوان کرد: امروز هم ملت مقابل جنگ شناختی و ترکیبی میایستد زیرا دشمن می خواهد تفکر مردم ایران را تغییر دهد اما امروز شور عظیم ملت ایران را باید ببینند.

او با اشاره به اینکه حضور مردم در تهران و استانها از سال گذشته بیشتر شده است، گفت: این حضور و شور با شعور را در بیرجند هم دیدیم که نشان میدهد توطئههای دشمن شکست خورده است.

وی عنوان کرد: این حضور را ملت ایران در روز ۱۱ اسفند پای صندوقهای رأی هم ثابت خواهند کرد زیرا هدف دیگر امام و انقلاب این مسئله بود که به مردم ایمان و قدرت آنها را باور داشت لذا خود را خادم مردم می دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی یادآور شد: در کنگره بزرگی که نیروی قدس در تهران برگزار کرده بود، علمای اهل سنت افغانستان، سوریه، ترکیه و عراق گفتند آنچه شیعه را در جهان سربلند کرده و دشمن را شکست داده قدرت ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی افزود: خرداد سال گذشته نخست وزیر سابق اسرائیل در نامه ای که در هفتاد و پنج سالگی تشکیل این رژیم غاصب به سران آن نوشت، آورده بود «ما در این سرزمین سه بار حاکم شدیم این بار سوم است، دو بار حکومت ما به ۸۰ نرسید این بار هم ۸۰ سالگی را نمیبینیم‌.

وی ادامه داد: هر رئیس جمهور آمریکا در دوران ریاست جمهوری ۲ بیانیه میدهد که در بیانیه دوم بایدن رئیس جمهور آمریکا که در واقع بیانیه اتاق فکر و تئوریسینهای آمریکایی است مینویسد «در نظام آینده جهان آمریکا نقش ندارد، نظم آینده جهان متعلق به چین، روسیه و ایران است‌.

شاگردان سردار در صحنه‌اند

وی افزود: دشمن بداند یاران حاج قاسم، شاگردان سردار سلیمانی در صحنه ایستاده اند اگر بدن مان را قطعه قطعه کنند از انقلاب امام دست بر نمیداریم و راهمان را از ولایت جدا نمیکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی گفت: ما مثل فرمانده شهیدمان ۴۰ سال آرزوی شهادت داریم، ملت ایران آرزوی شهادت دارد همان جوانی که تصور می کنید با جنگ فرهنگی و شناختی میتوانید او را از صحنه خارج کنید همان جوانی است که در سوریه مثل شیر ایستاد و همین جوان در یمن، غزه و ایران هم ایستاده است.

وی تأکید کرد: جوان ایرانی محکم در صحنه است و تا روحیه شهادت طلبی که توسط امام و منبعث از انقلاب اسلامی است در ملت ایران و در جوان، زن و مردم ما وجود دارد هیچ دشمنی قادر به شکستن و تضعیف جمهوری اسلامی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار