هزار پروژه فنی و حرفه‌ای در کشور افتتاح شد

تهران (پانا) - همزمان با ایّام دهه فجر، یک هزار پروژه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۴۴۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هزار پروژه فنی و حرفه‌ای در کشور افتتاح شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح و بهره برداری یک هزار پروژه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها تخصیص یافته است.

سید صولت مرتضوی افزود: لازمه ایجاد اشتغال، دانش فنی است که سازمان فنی و حرفه ای توانسته در این حوزه موفق عمل کند و حدود نیمی از متقاضیان اشتغال را با مهارت های فنی و حرفه ای آماده جذب در بازار کار کند.

وی افزود: ایجاد اشتغال یک میلیون شغل در سال که وعده دولت سیزدهم بود، در سال ۱۴۰۱ محقق شده و این آمار نیز امسال محقق خواهد شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: در ۹ ماه امسال، بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مهارت های منجر به اشتغال آموزش دیده و ۳۰ هزار نفر دیگر نیز در حال آموزش مهارت های فنی و حرفه ای هستند.

به گفته عظیمی، در تفاهمی که با معاونت اشتغال وزارت کار منعقد شده مقرر شد این سازمان به ۵۰ هزار نفر مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دهد که این آمار به بیش از ۵۳ هزار نفر رسیده است.

بهره برداری از مراکز فنی و حرفه ای، مراکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای، مراکز سنجش صلاحیت و مهارت آموزی از مهم ترین طرح‌های افتتاح شده این مراسم بود که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار