استاد دانشگاه و مشاور خانواده در نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان در کهریزک عنوان کرد؛

زن در الگوی ایرانی اسلامی نقش‌آفرین، جریان ساز و تمدن‌ساز است

کهریزک (پانا) - استاد دانشگاه و مشاور خانواده در نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان در اداره آموزش و پرورش کهریزک در تشریح الگوی سوم زن مسلمان ایرانی اسلامی، زن را نقش‌آفرین، جریان ساز و تمدن‌ساز دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۶۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
زن در الگوی ایرانی اسلامی نقش‌آفرین، جریان ساز و تمدن‌ساز است

نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان با حضور نجمه سادات مشهدی، استاد دانشگاه و مشاور حوزه خانواده در سالن شهید ابراهیم هادی اداره آموزش و پرورش کهریزک ویژه معاونان پرورشی و مربیان تربیتی برگزار شد.

در این نشست تخصصی نجمه سادات مشهدی، استاد دانشگاه و مشاور حوزه خانواده بر اهمیت الگوسازی و مدل‌سازی سبک زندگی بانوی ایرانی اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: الگوی سوم، الگوی بانوی ایرانی اسلامی و الگوی نه شرقی نه غربی است. در این الگو، زن در صحنه اجتماعی فعالیت دارد، تحصیل می‌کند و همه گونه فعالیتی دارد، اما به لحاظ فردی موحد، توحیدمحور، عفیف، پاکدامن و در عین حال پویا، فعال و نقش آفرین است.

مشهدی در ادامه افزود: زن در الگوی سوم زن مسلمان ایرانی اسلامی، نقش آفرین، جریان ساز و تمدن ساز است و ما باید این الگو را به مخاطبان خود که دختران و زنان جوان هستند، ارائه دهیم.

این استاد دانشگاه در تشریح جایگاه زن در الگوی سوم زن مسلمان اذعان کرد: زن الگوی سوم وقتی وارد جامعه می‌شود، کسی به او نگاه حیوانی ندارد. زن در الگوی سوم دارای قابلیت‌ها و یک زن نقش آفرین، جریان ساز و تمدن ساز است و در خانواده، نقش مادری، همسری و تربیتی دارد، همچنین نقش فردی، اجتماعی و خانوادگی را به درستی انجام می‌دهد.

او در پایان آگاهی معلمان در این زمینه را لازم دانست و تاکید کرد معلمان باید اگاهی کامل را در حوزه زنان و الگوی سوم زن مسلمان را داشته باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قلی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار