بهره‌برداری از ۲۰۰ مدرسه و هوشمندسازی ۳۰۲ کلاس درس در سفر رئیس جمهوری به هرمزگان

تهران (پانا) - بهره‌برداری از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه، هوشمندسازی ۳۰۲ کلاس، ۷۲ پروژه ورزشی مدارس از پروژه‌های آموزشی سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۴۴۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۲۰۰ مدرسه و هوشمندسازی ۳۰۲ کلاس درس در سفر رئیس جمهوری به هرمزگان

تداوم سفرهای استانی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم برای افزایش اعتماد عمومی از دستاوردهای ویژه دولت مردمی است. حضور بی‌واسطه رئیس جمهور و وزرا میان مردم نشان دهنده اهتمام دولت سیزدهم به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر مردمی بودن مسئولان اجرایی است.

هم‌زمان با دهه فجر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز به منظور افتتاح ۱۰۳۲ طرح و بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر دور نخست به هرمزگان سفر می‌کند.

بهره‌برداری از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه، هوشمندسازی ۳۰۲ کلاس، ۷۲ پروژه ورزشی مدارس، بیمارستان کودکان بندرعباس و ۳۴ پروژه بهداشت و درمان، بهره‌برداری از ۱۴ هزار واحد مسکن ملی، افتتاح ۱۳۶ پروژه ورزشی، بهره‌‌برداری از پتروپالایشگاه تولید روغن‌های صنعتی و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی سیریک و اجرای طرح فاضلاب بندر عباس از مهمترین افتتاح‌هایی است که با سفر رئیس‌جمهوری صورت خواهد گرفت.

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با پانا گفت: طی سفر آیت الله رئیسی به هرمزگان ۲۰۰ واحد آموزشی مشتمل بر ۸۰۰ کلاس درس افتتاح می‌شود که تعدادی از این مدارس از مدارس بزرگ کشوری و شبانه روزی هستند.

وی افزود: دبیرستان پسرانه البرز با مشارکت شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس با اعتباری قریب به ۳۵ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی در مهر ماه امسال به بهره‌برداری رسید.

به گفته قویدل استفاده از المان‌های بومی و محلی توسط مهندسان اداره کل نوسازی مدارس در ساخت این مدرسه مدنظر قرار گرفته است.

تحویل ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان هرمزگان در طول دو سال فعالیت دولت

عباس کمالی، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان درباره افتتاح پروژه مسکن ملی، اظهار کرد: سهمیه استان هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری حدود ۵۰ هزار واحد و در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد، جمعاً ۶۶ هزار واحد است که در دهه مبارک فجر با حضور رئیس‌جمهور ۱۴ هزار و ۲۹ واحد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: برای پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنیم بالغ ‌بر ۲۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده و بنا داریم تا پایان دولت بتوانیم آنچه تعهد بوده، به پایان برسانیم و درواقع در عمر دوساله دولت ۲۰ هزار واحد را تحویل داده‌ایم.

خدمت‌‌رسانی به مردم هرمزگان، کرمان و برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان با بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس

غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در خصوص بهره‌برداری از بیمارستان فوق تخصصی کودکان اظهار کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان بندرعباس در ۵ طبقه در فضایی حدود ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. این بیمارستان ۱۱۲ تخت خوابی است که در رده‌های تخصصی و فوق تخصصی به سراسر استان هرمزگان و شهر‌های جنوب کرمان و برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان خدمات تخصصی و فوق تخصصی به کودکان ارائه می‌کند.

وی افزود: این بیمارستان بخش‌های مختلف کودکان (داخلی، جراحی و اتاق عمل کودکان) بخش‌های فوق تخصصی (عفونی، ریه و خون و سرطان و نورولوژی و قلب کودکان) دارد که با ۱۹۱ پرستار و حدود ۵۰ پزشک به کودکان ارائه خدمت می‌کند.

جاودان در مورد میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه نیز گفت: برای ساخت این بیمارستان بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار و بالغ ‌بر دو هزار میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

فاز ۴ طرح فاضلاب بندرعباس تا شهریور ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری خواهد شد

شهروز شجاعی، مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج‌فارس در‌باره اجرای طرح فاضلاب بندر عباس، اظهار کرد: طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده از مردادماه ۱۴۰۰ در ۶ فاز آغاز شده و در حال حاضر هر ۶ فاز در حال انجام و عملیات اجرایی در آن انجام می‌گیرد. فاز یک این طرح احداث مخزن ده هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ پساب باکیفیت به منطقه ویژه اقتصادی و صنایع است که عملیات ساختمانی آن صد درصد تمام شده است.

وی افزود: فاز ۲ انتقال، نوسازی و بازسازی تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس و ایستگاه پمپاژ تصفیه است که در کل ۷۰ درصد پیشرفت داشته اما بخش مایع در سفر رئیس‌جمهور به استان راه‌اندازی خواهد شد. در فاز ۳، خط انتقال تصفیه‌خانه تا مخزن است که در منطقه ویژه قرار دارد. این خط انتقال به طول ۲۲ کیلومتر است که عملیات آن ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و خط کاملاً آماده بهره‌برداری است.

شجاعی تأکید کرد: فاز ۴ به جهت فاضلاب شهر بندرعباس و شیرین سازی در بحث صنعت آب کشور است و برای اینکه این پساب در صنعت استفاده شود، فرآیند آب باید شیرین سازی شود که نمونه این مورد حتی در کشور‌های خارجی وجود ندارد. این فاز ۱۵ درصد پیشرفت داشته است که تا شهریور ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

بهره‌برداری از پالایشگاه ۱۰۰ درصد ایرانی

علیرضا امین، مدیر ارشد شرکت پالایش نفت آفتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پالایشگاه با ظرفیت ۴۰ هزار بشکه در حال انجام کار است. پالایشگاه نفت آفتاب در زمان کمتر از یک سال و نیم در دولت سیزدهم به پایان رسید.

وی افزود: محصولات این پالایشگاه نفت سبک، سنگین و گازوئیل است و تمام محصولات صادراتی است. طراحی، ساخت و تجهیزات این پالایشگاه ساخت داخل است. تاکنون بیش ۶ هزار میلیارد تومان برای ساخت این پالایشگاه هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار