رئیس اتاق اصناف اعلام کرد

فرصت اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در اختیار افراد واسطه‌ای قرار نخواهد گرفت

نمایشگاه‌های بهاره از ۱۵ اسفند با تخفیف ۲۰ تا ۶۰ درصدی کالاها آغاز خواهد شد

تهران (پانا) – رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه در پنج نقطه تهران خبر داد و افزود برگزارکنندگان و واحدهای تولیدی و توزیعی امسال تا 60 درصد تخفیف کالاهای مورد نیاز مردم را در نمایشگاه ارایه خواهند داد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فرصت اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در اختیار افراد واسطه‌ای قرار نخواهد گرفت

حمیدرضا رستگار در نشست خبری اظهار کرد: برگزاری هر بازاری خارج از تنظیم بازار و کارگروه نمایشگاهی اتاق اصناف، خلاف قانون است و این مسیر باید از اتاق اصناف طی شود. هدف اتاق اصناف این است پایان سال بازار منصفانه و با نظارت دقیق داشته باشیم‌.

وی درپاسخ به این پرسش پانا که با توجه به تنوع بالای آجیل و محصولاتی که در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود چه نظارتی بر قیمت‌گذاری با توجه به کیفیت کالاها وجود دارد،‌تصریح کرد:‌ در تمامی صنوف و تمامی رسته‌های کشور، ضریب سود وجود دارد و بالاتر از ضریب سود امکان قیمت‌گذاری وجود ندارد. آنچه که در اختیار اتاق‌های اصناف است نظارت و بازرسی دقیق در بازار است تا قیمت‌ها در تناسب با کیفیت کالاها در این نمایشگاه‌ها عرضه شوند.

رستگار گفت: قرار است در نمایشگاه‌ها، کالاهایی با قیمت و کیفیت بالاتر به مردم ارایه شود و فرصتی اقتصادی است که نباید در اختیار افراد واسطه‌ای قرار گیرد که دربازار ما جایی ندارند. اگر اصناف نتوانند کنترل‌های لازم را داشته باشند افراد سودجو در نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند و کالای بی‌کیفیت درجه دوم را عرضه کنند.

وی افزود:‌ انواع آجیل در بازار وجود دارد که ممکن است مربوط به 2 سال قبل باشد و برخی سودجو، آن را بسته‌بندی کرده و در بازار عرضه کنند که خریدار از آن بی‌اطلاع باشد بنابراین تلاش بر این است که نظارت‌های مسمتر در طول روزهای برگزاری نمایشگاه وجود داشته باشد.

رستگار با بیان اینکه این رویداد از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه در پنج نقطه تهران شامل فضاهایی در شرق، غرب، جنوب، مرکز و شمال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سیاست برای این نمایشگاه تنظیم بازار برای کالاهای مختلف و مهمترین دغدغه برگزاری غیرقانونی در رویدادها با نام این نمایشگاه است که خارج از مسیر قانونی افرادی ورود پیدا می کنند در حالی که اساسا مسئولیتی در قانون برای آنها در نظر نگرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه برپایی هر بازاری خارج از تایید کارگروه تنظیم بازار خلاف قانون است، تصریح کرد: نمایشگاه بهاره با نرخ منصفانه و نظارت دقیق مطابق قانون کالاها را در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد و در این رویداد از ۵ تا ۶۰ درصد تخفیف برای کالاها در نظر گرفته شده است که کمترین آن متعلق به روغن و بیشترین مربوط به عرضه پوشاک می شود.

در ادامه این نشست احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتاق اصناف تهران نیز تصریح کرد: نمایشگاه بهاره ۱۰ روز در پنج نقطه تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، مصلای تهران و شهر آفتاب از ۱۰ صبح تا پنج عصر و در ایام مصادف با ماه مبارک رمضان از ۳ ظهر تا ۱۰ شب فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف برگزاری این رویداد دسترسی مردم به کالای ارزان تر است، تاکید کرد: تولیدکنندگان بدون واسطه با قیمت مناسب می توانند محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و بازرسان نیز بر روند برگزاری و عرضه کالا نظارت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار