وحیدی در گفت‌وگو با پانا:

هزینه آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد شد

ارتقای کیفی مدارس دولتی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفت

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ارتقای کیفی مدارس دولتی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفت، گفت هزینه آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هزینه آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد شد

محمد وحیدی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به مصوبات آموزشی برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: «در آستانه دهه مبارک فجر با توجه به اینکه امسال در قانون بودجه و برنامه هفتم توجه ویژه‌ای در موضوعات مختلف در حوزه آموزش و پرورش به ویژه تقویت کیفیت آموزش و پرورش در آینده، جذب نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش و توجه به برخی از نیروهایی که در قانون رتبه بندی قبلا به آنها توجه نشده بود، مانند نیروهای خدمات آموزشی، نیروهای سواد آموزی و نیروهایی که به عنوان غیر رسمی در آموزش و پرورش کار کردند و همچنین نیروهای خدمت گزار شده است.»

وی افزود: «مصوبات خوبی در نظر گرفته شد از جمله اینکه در خصوص مدرسه سازی توجه شد که نوسازی بتواند از مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس استفاده کند. ظرفیت خوبی در ایجاد فرصت های تقویت ساخت مدارس و کاهش مدارس تخریبی و مشارکتی به ویژه با مشارکت خیرین در فضای آموزش و پرورش ایجاد می‌شود. نکته مهم‌تر اینکه خدمات آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف رایگان شد. به این موضوع در برنامه هفتم و قانون برنامه بودجه سالانه تاکید شد.»

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: «توجه ویژه‌ای به جذب نیروهای انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش براساس نیروهایی که در آموزش و پرورش قبلا سابقه خدمت داشتند، نیروهای خرید خدمات آموزشی و سوادآموزی که تداوم خدمت آنها و استمرارشان به صورت حق‌التدریس هستند. استفاده شدنشان نیز در آموزش و پرورش مورد تایید قانون بودجه 1403 قرار گرفته است. ضمن اینکه در همین خصوص جذب نیروهای انسانی مورد نیاز از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون هایی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، صورت می‌گیرد. سهمیه آموزش و پرورش افزایش یافته است که اخیرا نیز آخرین فراخوان جذب نیروی آموزش و پرورش نیز در رسانه های عمومی داده شده است. انشاالله فرصتی باشد که سال آینده کسری نیروی انسانی آموزش و پرورش تامین شود.»

وی افزود: «از مطالبات خوبی که در قانون برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته بود، بحث ارتقای کیفی مدارس دولتی بود که به عنوان یک شاخص تاثیرگذار هم به لحاظ کمی و هم کیفی، مدارس دولتی مورد توجه دولت قرار بگیرد و بودجه های خاصی در تقویت سرانه مدارس دولتی به عنوان هدف گذاری تقویت رویکرد توجه به مدارس دولتی در نقاط کشور به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها اولویت قرار گرفتند.»

وحیدی خاطرنشان کرد: «الزامات بودجه‌ای متناسب با برنامه هفتم یکی از کارهای خوبی است که در قانون سنواتی می‌آید یعنی اگر هر قانون سنواتی وقتی می‌خواهد الزامات بودجه‌ای را بگذارد و نیاز به دو سوم آرا نمایندگان نداشته باشد، مبتنی بر برنامه هفتم یا برنامه توسعه سنواتی است. خوشبختانه این نگاه باعث می‌شود آموزش و پرورش با خلاء مواجه نشود. ما امکانی را فراهم می‌کنیم که با توجه به امکان سنجی توسعه آموزش و پرورش فرصتی در آینده فراهم شود که بتوانیم ظرفیت آموزش و پرورش را به لحاظ کمی و کیفی در مناطق محروم کشور تقویت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار