محدثه رمضانی*

مردی از سطور قطور تاریخ و به عظمت تمام زمین و آسمان

علی ای نور دو عالم و توازن هر دو جهان، تمام قلم‌های جهان در وصف تو و مرام و اخلاق و بزرگی و منش تو ناتوان هستند و تاکنون جهان هیچ مرد و پیشوایی به رستگاری و درستی تو ندیده است. تو نوری و سوری و شوری و جهان چون تو مردی وارسته به خود نخواهد دید.

کد مطلب: ۱۴۴۳۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مردی از سطور قطور تاریخ و به عظمت تمام زمین و آسمان

روزی که کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد با قنداقه نور از آن بیرون آمد، تاریخ جهان دگر گون شد. از روزی که علی(ع) اولین مرد مسلمان بعد نبی خدا بود، تاریخ خود را گم کرد. در شبی که علی(ع) در بستر رسول خدا خوابید تا تاریخ روشن هجرت رقم بخورد، تمام رویدادهای گذشته پاک شدند و علی مورخ شد.

روزی که علی (ع) در خیبر را برداشت و جهانیان مبهوت شدند، تاریخ دوباره حسرت کشید و با خود گفت کاش پیش از این ها تاریخ وجود نداشت و من با دست علی (ع) رونمایی شوم. روزی که علی در کنار پیامبر رکاب می زد و از او محافظت می کرد، دین مبین اسلام به خودش بالید که چنین رهبر و پیشرویی دارد.

روزی که در جنگ احزاب تمام کفر و اسلام در مقابل هم قرار گرفتند و علی با افتخار عمر بن عبدود را شکست داد، دین مبین اسلام و پیروانش بار دیگر بر خود بالیدند و قد کشیدند. علی (ع) در تمام رویدادهای حساس و مهم تاریخ اسلام حضور داشته و به صراحت می توان گفت که بازوی راست پیامبر و تاریخ مجسم اسلام بوده است.

در تمام جنگ ها و صلح ها، ماجراهای سرنوشت ساز که گاهی جانش هم به خطر می افتاد، او بزرگ مردی که برای راه نیافتادن خون و جنگ در میان‌مردم ، حدود ۲۵ سال خانه نشین شد و از حقش گذشت.

این مرد راستین در راه نشر و اشاعه دین اسلام هم زحمات بسیاری کشید. او نمونه کامل عدالت مجسم بود که بین برادر و غریبه در دادن بیت‌المال هیچ تفاوتی نمی دید و از شمع بیت‌المال برای روشنایی خانه اش استفاده نمی کرد.

حضرت علی (ع) نمونه کامل یک حاکم عادل و دلسوز بود که برای پیرزنی نان خمیر می کرد و در حین سوختن تنور به خودش عذاب روز جزا را یاد آوری می کرد.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار