رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

ضرورت ارتباط خانواده و مدرسه در چهار بعد حمایت‌گری، مشارکت در ارزشیابی درسی، سیاستگذاری و یادگیرندگی

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت چهار بُعد حمایت‌گری مالی از فرزندان، مشارکت خانواده‌ها در اجرا و ارزشیابی درسی، مشارکت خانواده‌ها در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و همچنین یادگیرندگی خانواده‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتباط خانواده و مدرسه در چهار بعد حمایت‌گری، مشارکت در ارزشیابی درسی، سیاستگذاری و یادگیرندگی

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه اظهار کرد: دو نهاد اصلی، متولی تعلیم و تربیت هستند. یک نهاد دولتی و فطری به نام خانواده و یک نهاد رسمی و قانونی به نام مدرسه.

وی خاطرنشان کرد: با همنوایی، تعامل، ارتباط و هم‌افزایی بین این دو نهاد، اهداف تعلیم و تربیت به زیبایی محقق خواهد شد وگرنه نتایج و دستاوردهای آن چیزی نخواهد بود که به دنبالش هستیم.

محبی با بیان اینکه تاکید زیادی در مبانی سند تحول بنیادین به ارتقای جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت شده است، افزود: خانواده در نقشه اجرایی سند تحول بنیادین به عنوان کنشگر اصلی در کنار متربیان و مربیان و نهادهای همجوار مدرسه، متولی تعلیم و تربیت است.

اولین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه با سه هدف اساسی در دستور کار قرار گرفت

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: اولین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه با سه هدف اساسی در دستور کار قرار گرفت. هدف اول، توصیف وضعیت موجود و آسیب‌شناسی آن؛ هدف دوم، ترسیم وضعیت مطلوب تعالی تعاملات خانواده و مدرسه و هدف سوم، تدوین برنامه‌ها، راهکارها و روش‌ها برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه در کارگروه همایش مصوب شد که همایش برای تحقق این اهداف در ۸ محور و ۴۲ زیرمحور اجرا شود که استقبال کم‌نظیری شد و حدود ۳۰۰ هزار نفر سایت همایش را بازدید کردند و بیش از ۲۶۰ مقاله علمی به این همایش از ایران و کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف ارسال شده‌است.

محبی خاطرنشان کرد: آنچه به‌صورت کلی می‌توان ترسیم کرد این است که وضعیت موجود خیلی مطلوب نیست و تعامل و ارتباط بین مدرسه و خانواده به ارتباط مالی و حداقلی کاهش یافته در حالی که چهار بُعد حمایت‌گری مالی از فرزندان، مشارکت خانواده‌ها در اجرا و ارزشیابی درسی، مشارکت خانواده‌ها در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و همچنین یادگیرندگی خانواده‌ها باید در دستور کار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار