در گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی منطقه ۴ عنوان شد:

مدرسه، کلیدی‌ترین محیط برای تربیت و پرورش نسل‌های آینده است

تهران ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه مدارس به عنوان محیط‌های کلیدی برای تربیت و پرورش نسل‌های آینده نقشی حیاتی و اساسی را ایفا می‌کنند، نقش مربیان و معاونین پرورشی را به عنوان هدایت‌دهندگان و راهنمایان نسل‌ آینده، مهم واساسی برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، کلیدی‌ترین محیط برای تربیت و پرورش نسل‌های آینده  است

گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی مدارس آموزش و پرورش منطقه ۴ با حضور هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه، ناصر جعفری، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سید جواد فیاضی، معاون پرورش و تربیت بدنی، مهناز اعتمادی، معاون ابتدایی و فاطمه حسن زاده، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و همکاران حوزه پرورشی در سالن پیچک اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ برگزار شد.

هادی زمانی نژاد ضمن تبیین نقش تربیتی معاونین و مربیان پرورشی واشاره به آیه: «فَذَکر إِنَّمَا أَنتَ مُذَکر، لستَ عَلَیهم بِمُصَیطِرٍ»اظهار کرد: طبق معنای این آیه شریفه پس تذكّر بده که همانا تو تذكّر دهنده‌اى و بر آنان سیطره و تسلّطى ندارى (که به ایمان آوردن مجبورشان کنى). آنچه وظیفه ما است، دعوت در مسیر صحیح و آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های اسلام است؛ باید در این مسیر نهایت دلسوزی و تلاش را داشت. نخستین عامل سرنوشت‌ساز در تربیت، مربی است؛ مربیان و معاونین پرورشی باید خوش خلق ترین و خلاق ترین نیروها باشند. انسان همواره جهت رشد و به کمال رسیدن به مربی نیاز دارد و برای شکل دادن شخصیت خود نمونه و سرمشق نیاز دارد؛ این نیاز و طلب در فطرت ریشه دارد.

هادی زمانی نزاد ضمن اشاره به نقش مربیان و معاونین پرورشی در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان و ترغیب آنان به احترام و عمل به ارزش های اسلامی تصریح کرد: دوران مدرسه مهمترین، پر خاطره ترین، ماندگارترین و اثربخش ترین دورۀ حیات هر فردی است. دوره ای که هر چند تحصیل و دانش آموزی مهمترین وظیفه و تکلیف دانش آموزان است اما آموزش مسایل تربیتی و فرهنگی در اولویت بالاتری قرار می گیرد. مدارس به عنوان محیط‌های کلیدی برای تربیت و پرورش نسل‌های آینده اجتماع‌ها، نقشی حیاتی و اساسی را ایفا می‌کنند. از این رو، نقش مربیان و معاونین پرورشی که به عنوان هدایت‌دهندگان و راهنمایان این نسل‌ها شناخته می‌شوند، به عنوان یکی از عوامل اصلی در تعیین سمت تربیتی اخلاقی و تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مهم است. وظایف مربی پرورشی در مدارس بیش از پیش به تأکید بر توسعه جامعه‌ای منطقی، خلاقانه، اخلاقی و مسئولانه در دانش‌آموزان پاسخ می‌دهد.

زمانی نژاد با بیان اهمیت شناخت استعداد های دانش آموزان در عرصه ها مختلف تاکید کرد: کشف و پرورش استعداد دانش آموزان، امری مهم و قابل تأمل است. هنگامی که استعدادهای دانش آموزان، شناسایی می شود سبب شده که اعتماد به نفس و خلاقیت آنها افزایش پیدا کند. دانش آموزی که، استعدادش شناسایی و پرورش یافت، می تواند پیشرفت تحصیلی و شغلی بسیار خوبی در آینده داشته باشد و در این زمینه مدارس و مجموعه کارکنان آن به خصوص همکاران پرورشی نقشــی تأثیرگذار دارند.

زمانی نژاد همچنین بر حضور پر رنگ معلمان در عرصه تبیین مباحث مرتبط به انتخابات و اثرات مشارکت اجتماعی در ساختن آینده جامعه، برای همه اقشار، به‌ویژه دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: از دلایل مهم تداوم انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات بوده است که مردم همواره ثابت کردند همراه این نظام بوده اند و هستند پس همه باید در دست هم دهیم و همانند انتخابات گذشته در این عرصه ملی حضوری فعال و مثمر ثمر داشته باشیم و با برگزاری با شکوه انتخابات به عنوان یکی از جلوه های با اهمیت انقلاب اسلامی می توانیم ضربه سختی به دشمنان وارد کنیم و باید در برنامه های دهه فجر امسال این مهم‌ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار