در گفت‌و‌گو با پانا:

کلید کشف استعدادهای هنری از مدارس است

مدرسه، نقطه آغاز برای وارد شدن به هر عرصه ای‌است

تهران (پانا) - کارگردان انیمیشن «ببعی» می‌گوید مدرسه، نقطه آغاز برای وارد شدن به هر عرصه ای‌است و برای شروع فعالیت‌های فرهنگی هنری، فعالیت‌های درون مدرسه ای اتفاق خوبی است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کلید کشف استعدادهای هنری از مدارس است

سید میثم حسینی گهر کارگردان، تهیه‌کننده، بازیگر، فیلم‌بردار و نویسنده ایرانی متولد شهرآبادان از استان خوزستان، ایران است. سید میثم حسینی گهر در فیلم سینمایی شنل (فیلم ۱۳۹۵) به‌عنوان دستیار فیلم‌بردار در گروه فیلم‌برداری و به‌عنوان فیلم‌بردار در سریال در حاشیه حضورداشته است. وی همچنین در سریال در جستجوی آرامش (مجموعه تلویزیونی) در نقش کارگردان فیلم‌ساز به بازیگری پرداخته است.فیلم سینمایی جرات و حقیقت با کارگردانی و تهیه‌کنندگی او به پایان رسید. او به همراه حسین صفار زادگان کارگردانی سینمایی ببعی را به عهده دارد که ببعی در بخش پویانمایی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

میثم حسینی در گفت‌وگویی کوتاه با پانا یک خاطره از دوران دانش‌آموزی و مدرسه تعریف کرد و گفت: «در دوران دبستان، در یک مدرسه دولتی درس می‌خواندم، در آن زمان هنوز مدرسه‌های غیرانتفاعی به وجود نیامده بودند. مدرسه من در تمام مسابقات و جشنواره‌های آموزش‌وپرورش شرکت می‌کرد و یادم می‌آید که یک نقاشی‌ کشیده بودم که ابتدا در مدرسه توسط معلمم محکوم شد به اینکه نه این نقاشی را خودت نکشیدی و حتماً از روی چیزی آن را کشیده‌ای و بلافاصله من را پای تخته برد و از من خواست آن نقاشی را دوباره بکشم و همه کادر مدرسه را در کلاس خواند تا نظاره‌گر نقاشی من باشند، من با استرس و ترس‌ولرز بالا بالاخره توانستم به همه آن‌ها اثبات کنم که آن نقاشی هر دست خودم بوده است. بعدازاین نقاشی من را برای منطقه فرستادند و آن نقاشی جوایزی را کسب کرد.»

وی در ادامه افزود: «خارج از بحث نقاشی شرکت در گروه‌های سرود دانش‌آموزی و تئاترهای دانش‌آموزی و.... اتفاقات خوبی برای شروع فعالیت‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان بود و فارغ از اینکه بر روی درس‌ومشق تمرکز می‌کردیم به کشف استعدادهای درونی‌مان نیز اهمیت می‌دادیم. آموزش‌وپرورش با برگزاری چنین جشنواره‌ها و مسابقه‌هایی می‌تواند استعدادهای بچه‌ها شناسایی کند و آن‌ها را در مسیر رسیدن به هدفشان یاری کنند.»

حسینی در پایان درباره «ببعی» و اینکه این انیمیشن به بحث آموزش‌وپرورش که با فعالیت‌های پانا و وزارت آموزش‌وپرورش مرتبط است اشاره کرد و گفت: «انیمیشن «ببعی» به‌شدت یک کار امیدبخش است و درواقع از بچه‌ها می‌خواهد به رویا و چیزی که به آن علاقه دارند برسند و ببعی یک داستانی است که موضوع آموزشی و تربیتی جدی در آن مطرح‌شده است.»

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار