آغاز آموزش طرح ‌تفکیک پسماند در 10 مدرسه شهرستان خواف‌

خواف (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت‌ همزمان با هفته هوای پاک و با حمایت یک مجموعه معدنی طرح تفکیک پسماند در ده آموزشگاه شهرستان خواف به عنوان الگو و نمونه پیشنهادی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز آموزش طرح ‌تفکیک پسماند در 10 مدرسه شهرستان خواف‌

سعید شفیعیان در جمع دانش‌آموزان دبیرستان نوردانش خواف به عنوان نخستین آموزشگاه اجرای این طرح درخصوص ارتباط مسئله پسماند و هوای پاک‌، بیان کرد: ضمن تمام مضرات و معضلاتی که پسماند برای خاک و زمین ایجاد کرده است، تولید متان، ترکیبات نیتروژن و گوگرد از اثرات نامطلوب پسماند بر هوا و اقلیم است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌های الگویی در توسعه فرهنگ حفظ محیط‌ زیست به ویژه نسل جوان و نوجوان موثر خواهد بود افزود: اگر چه برای تفکیک پسماند می‌توان به بخش‌بندی پسماند تر و خشک هم اکتفا کرد اما در این طرح پسماند‌ها در سه بخش تر، خشک و کاغذ تفکیک و جداسازی می‌شوند و برای عواید آن با هدف ایجاد انگیزه و ملموس‌تر کردن طرح تفکیک پسماند توسط مدیران مدارس برنامه‌ریزی خواهد شد.

شفیعیان اظهار امیدواری کرد بر پایه این برنامه، با تلاش و مشارکت دانش‌آموزان و با توجه به برنامه‌ریزی مدیریت این دبیرستان نخستین کتابخانه حاصل از عواید این طرح در اردیبهشت سال آینده و همزمان با روز جهانی زمین پاک افتتاح شود.

لازم به ذکر است به جز بخش مرکزی مدارسی از بخش‌های سلامی، جلگه زوزن و سنگان شهرستان خواف نیز در این طرح قرار گرفته‌اند.

خبرنگار : محیا اشتری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار