معاون پرورشی آذربایجان شرقی:

مدرسان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزی بر برنامه‌های پیشگیری تمرکز داشته باشند

کارگاه تخصصی آموزش مدرسان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و رابطان مشاوره استان آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی بر تمرکز مدرسان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نسبت به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزی بر برنامه‌های پیشگیری تمرکز داشته باشند

پناهعلی حسین زاده گفت: در این کارگاه تخصصی ۵۸ نفر از مشاوران برتر استان به مدت ۲ روز در باشگاه فرهنگیان استان دوره تربیت مدرسی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و رابطان مشاوره را سپری نمودند.

معاون فرهنگی و پرورشی استان ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه ها تربیت مدرسانی است که بتوانند اهداف و برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) و رابطان مشاوره را در ناحیه یا منطقه خود تبیین و به عوامل آموزش و پرورش آموزش دهند.

حسین زاده افزود: انتظار می رود با ورود این افراد به نواحی و مناطق خود، آشنایی کارکنان مدارس با اهداف این نظام سریع تر شده و اقدامات مربوط را که شامل غربالگری، مصاحبه تخصصی، مداخله به هنگام است به صورت مطلوب اجرا نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار کرد: هدف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، آسیب های روانی _ اجتماعی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش این آسیب ها است.

شایان ذکر است همزمان با این کارگاه برای همکاران پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق یک کارگاه آشنایی با اهداف و برنامه های نظام مراقبت اجتماعی برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار