دبیر قرآن در ملارد:

لیلةالرغائب شبی است که میل و توجه به پرستش و بندگی درآن بالاست

ملارد(پانا) - دبیر قرآن در ملارد، لیلةالرغائب را شبی دانست که میل و رغبت و توجه به پرستش و بندگی انسان‌ها در آن بالاست.

کد مطلب: ۱۴۴۱۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لیلةالرغائب شبی است که میل و توجه به پرستش و بندگی درآن بالاست

زهرا مرادی، دبیر معارف اسلامی و قرآن دبیرستان فرزانگان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، در گفت‌وگو با پانا گفت: «دوماه مانده به بهترین مهمانی دنیا و رسیدن به فیوضات و مواهب الهی، برای رفتن به هر مهمانی باید از قبل آماده شویم. دوماه پرفیض رجب و شعبان آمادگی ما را برای بهره‌مندی بیشتر از این بزم عاشقانه فراهم می‌کند.‌ ماه رجب یکی از ماه‌های حرام است، یعنی لطف و رحمت خدا شامل کافران و غیرمسلمانان نیز می‌شود دیگر چه برسد به مؤمنان مخلص و مقرب الهی که خداوند لطف و رحمتش را شامل آنها می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «اولین پنجشنبه ماه رجب که به لیله‌الرغائب مشهور است. یعنی شب آرزوها، شبی که به فرموده پیامبر فرشته‌ها به زمین می‌آیند تا آرزوها و خواسته‌های انسان‌ها را نزد خدا ببرند. بندگان خدا نیز در این شب میل و توجه ویژه‌ای به خدا دارند و اگر در این ماه و مخصوصا در این شب مبارک از لطف و رحمت خدا مأیوس شویم بدانیم که در دام شیطان افتاده‌ایم چرا که عطا و بخشش خدا در این شب بسیار است و بنا به برخی روایات، لیلة‌الرغائب شرافت و ارزش شب جمعه و ماه رجب، هر دو را در خود جمع کرده و ارزشی دوچندان دارد.»

مرادی در راستای اعمال شب لیلة‌الرغائب عنوان کرد: «برای راز و نیاز و ارتباط عاشقانه با معبود، اعمالی هم سفارش شده که از جمله روزه در اولین پنجشنبه ماه رجب و نماز مخصوص بعد از نماز مغرب و عشاست و دعا و نیایش در این شب پرفضیلت توصیه شده است.»

دبیر دبیرستان فرزانگان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، خاطر نشان کرد: « اینک ماییم و این فرصت طلایی و بارش رحمت الهی. امید که از غافلان نباشیم و برای خود و مخصوصا درگذشتگانمان تحفه‌ای بفرستیم.»

مرادی در پایان تصریح کرد: «لیلةالرغائب شب چیدن آرزوها است و با انتخاب آرزوهای بزرگ، می‌توانیم تا خود عرش برویم. شب انتخاب آرزوهای بزرگ برای رسیدن به بزرگترین آرزو است. بیاییم برای رهایی کودکان و مردم غزه از ظلم جنایتکاران، برای رهایی همه مظلومان جهان از ظلم ستمگران دعا کنیم. برای آرامش، برای بارش رحمت الهی، برای همدیگر دعا کنیم. بیاییم برای آمدن مولایمان دعا کنیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: ملیکا رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار