برنامه‌ریزی در راستای برگزاری دهه فجر در آموزش و پرورش ملارد

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد، از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع در دهه فجر در راستای انتقال مفاهیم انقلاب و معرفی حوادث آن دوران، به دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی در راستای برگزاری دهه فجر در آموزش و پرورش ملارد

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد در جلسه ستاد دهه فجر که با حضور معاونین، کارشناسان و دیگر اعضای ستاد تشکیل شد، بیان کرد: انتقال مفاهیم و تبیین شرایط پیروزی انقلاب اسلامی و بیان خدمات نظام اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته برای نسل‌های جدید یک ضرورت است. باید برنامه‌ریزی عالمانه، هوشمندانه و هنرمندانه برای تبیین روزهای پرشکوه فجر انقلاب اسلامی در مدارس شود.

وی ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکت پرشور دانش‌آموزان و مدارس در برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با انقلاب و حضور آنها در برنامه‌های دهه فجر و بسترسازی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با انقلاب از جمله اهدافی است که باید به آن توجه کنیم و همه ما باید تلاش کنیم تا امسال نیز دهه فجری باشکوه و یک جشن ملی را با مشارکت دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی برگزار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، با بیان این‌که در تداوم دهه فجر انقلاب اسلامی، یک رویداد و امتحان بزرگ دیگری از حضور مردم به نام انتخابات وجود دارد، گفت: بر این اساس، جهت‌گیری تمامی برنامه‌ها باید به سمت امیدآفرینی، افزایش رضایت‌مندی مردم و افزایش مشارکت در انتخابات باشد. یکی از برنامه‌های ویژه در دهه فجر امسال، همایش رای اولی‌ها در این شهرستان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، دانش‌آموز خبرنگاران پانا می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و با هماهنگی مسئولان در همایش‌هایی که با عنوان جشن تکلیف سیاسی و با حضور رأی اولی‌ها برگزار می‌شود با انجام مصاحبه، گزارش و فعالیت‌های رسانه‌ای، با در نظر گرفتن معیارهای قانونی این مراسمات را پوشش دهند، چرا که در ایجاد فضای نشاط سیاسی نقش بسزایی دارد. همچنین بحث اعتکاف دانش‌آموزی را داریم و مساجدی که فقط مختص دانش‌آموزان است مشخص و اطلاع‌رسانی شده‌ است.

تیموری‌راد، درباره چگونگی برنامه‌های خاص این ایام گفت: در راستای برنامه‌های دهه فجر اقداماتی از قبیل آذین بندی مدارس، نصب پرچم، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاهای متنوع، نواخته شدن زنگ انقلاب در تمامی مدارس، انتخاب چند مدرسه برای اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر، برگزاری برنامه استانی یاوران انقلاب در مجموعه شهید ثمری، اجرای برنامه‌های متنوع با توجه به روزشمار دهه فجر، باید در دستور کار قرار گیرد و هر یک از اعضای ستاد، برنامه‌های پیشنهادی و خاص این ایام را ارائه دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در پایان با تأکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای بزرگداشت تولد انقلاب یک ملت، خاطرنشان کرد: همه ما عزت و آبروی خود را مرهون انقلاب اسلامی، برکت امام خمینی (ره)، هدایت رهبری و خون مطهر شهدا هستیم و باید دین خود را به آنها ادا کنیم.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار