کارشناس حوزه کارآفرینی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

لزوم تفاهم‌نامه بین مدارس با بازارکار و قراردادن دستمزد برای دانش‌آموزان

فعالیت‌های کاربردی و عملی در مدارس ایجاد شود

تهران(پانا)- کارشناس حوزه کارآفرینی بیان کرد مدارس می‌توانند با صاحبان مشاغل در بازارکار تفاهم نا‌مه‌ای را امضا کنند تا دانش‌آموزان پس از تمام شدن دوران تحصیل، از شغل خود اطمینان خاطر داشته باشند. همچنین با این تفاهم نامه دستمزد هر چند مختصر برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.به طور مثال مکانیکی خودرو که امروزه نیاز کشور است، می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که در مدارس آموزش داده شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تفاهم‌نامه بین مدارس با  بازارکار و قراردادن دستمزد برای دانش‌آموزان

ولی بیک‌نظرپور، کارشناس حوزه کارآفرینی در گفت‌گو با پانا درباره چگونگی تربیت دانش‌آموزان کارآفرین در مدارس، اظهار کرد: «باید در مدارس با ایجاد فعالیت‌های کاربردی و عملی دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کرده تا بعد از فارغ‌التحصیلی مستقیم وارد بازار کار شده و بتوانند به استقلال مالی برسند.»

بیک‌ نظرپور ادامه داد: «دانش‌آموزان با استفاده از فعالیت‌های کاربردی و فعالیت‌های موثر در درآمدزایی که آموزش و پرورش در مدارس قرار می‌دهد، می‌توانند به شغل مناسب دست یافته و درآمدزایی کنند.»

وی ادامه داد: «بهتر است آموزش و پرورش اصول اولیه و آموزش شغل‌هایی را که امروزه در جامعه رایج بوده و مردم به آن نیاز دارند، وارد مدارس کند و دانش‌آموزان عملا به این فعالیت‌ها بپردازند.»

این کارشناس بیان کرد: «در خصوص اینکه آموزش این‌گونه فعالیت‌ها به شکل تئوری موثرتر است یا عملی، بیان کرد: «یک سری از اصول و مطالب اولیه را برای فهم دانش‌آموزان در قالب تئوری به آن‌ها آموزش داده شود و در مرحله بعدی به صورت عملی دانش‌آموزان را با این فعالیت‌ها آشنا کنند.»

شغل‌های مورد نیاز جامعه در مدارس آموزش داده شود

بیک نظرپور افزود: «به طور مثال مکانیکی خودرو که امروزه نیاز کشور است، می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که در مدارس آموزش داده شود. معلم و استاد باید خودروهایی را که مشکل دارند ابتدا تعمیر کند و سپس دانش‌آموز به تعمیر خودرو و رفع نقض آن بپردازد. دانش‌آموز باید ابتدا آموزش عملی دیده سپس مستقیم وارد بازار کار شوند.»

وی ادامه داد: «مدرسه می‌تواند با بازارکار تفاهم نا‌مه‌ای را امضا کند تا دانش‌آموزان پس از تمام شدن دوران تحصیل اطمینان خاطر داشته باشند. همچنین با این تفاهم نامه دستمزد هر چند مختصر برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.»

آموزش و پرورش آموزش عملی را به هشتاد درصد برساند

وی بیان کرد: «اکنون در مدارس آموزش‌ها به گونه‌ای است که شاید چهل درصد از آموزش‌ها عملی است و بیشتر به آموزش‌های تئوری پرداخته می‌شود. آموزش و پرورش باید سیاست‌های خود را طوری تنظیم کند که آموزش عملی در مدارس به هشتاد درصد برسد. اگر آموزش و پرورش سیاست‌های خود را در راستای عملی‌کردن آموزش پیش ببرد، دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی آماده ورود به بازارکار بوده و می‌توانند به راحتی و بدون گذراندن دوره‌های خاص صاحب شغل شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار