نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران با عنوان هناس برگزار می‌شود

تهران (پانا) - «هناس» عنوان نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران که از 26 تا 29 دی ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران با عنوان هناس برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی این رویداد؛ خاتون شهبازی برگزار کننده این رویداد گفت: با توجه به این که صنعت پوشاک و مد یکی از آلاینده ترین صنایع در جهان است و آسیب های جدی به محیط زیست وارد می کند هناس با رویکردی پژوهش محور سعی دارد به عنوان پژوه ای متفاوت و متمایز در ایران و جهان، نسبت به خطری که محیط زیست را تهدید می کند الهام بخش طراحان و تولیدکنندگان این صنعت باشد و با خلاقیت و تغییر رویکرد، سهم بسزایی در کاهش این آسیب ها بردارد.

او افزود: ما با هدف ایجاد آگاهی در صنعت مد و لباس و بهبود فرایند تولید محصولات فشن در راستای حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از مصرف گرایی، با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی و ایجاد اشتغال و بازتولید محصولات متنوع گام برمی داریم.

به گفته برگزتر کننده این رویداد؛ کانسپت هناس حاصل سال ها تلاش و اندیشه چیا جبری است که بسیار با بینش او هم خوانی دارد. او به دنبال جهانی است که در آن مردم با اندیشه ای مسئولانه زیست کنند و نسب به آینده فرزندان خود و میراثی که از طبیعت برای آن ها بجا می گذاریم نگران باشند و مسئولانه عمل کنند. سال ها تخصص و تجربه او در مد و لباس با اندیشه زیست مسئولانه و فردایی سبز برای فرزندان مان بهم تنیده و هناس از دل آن متولد شده است.

او افزود: چیا جبری نیز با تمام سوابق درخشان خود پیشتر از هناس نیز تولیدات فرهنگی و هنری داشته که دارای مالکیت فکری هستند . کالکشن او با عنوان چهل جین تلفیق جین و چهل تکه ایرانی که اسفند 97 در سازمان اکو همزمان با روز جهانی اکو و روز زن رونمایی شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امیدواریم با برگزاری این گونه رویدادها ، علاوه بر جلب توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به محیط زیست که امروزه به دغدغه ی جهانی تبدیل شده است، جوانان خلاق وفعال در این حوزه را گرد هم آوریم.

مد پایدار به دلیل اهمیت فرهنگی و اقتصادی مدتی است که بخشی را در فعالیت های محیط زیستی به خود اختصاص داده و هرکشوری به فراخور بستر،توان و میزان اهمیت، رویکردخاصی در این زمینه دارد. در این میان بومی سازی مد پایدار به دلیل اهمیت فرهنگی، اعتقادی پوشش و سپس اقتصادی همچنین زیرساخت های و آموزهای صنایع بومی ( بافت پارچه ، دست دوزها و ری دیزاین ) قابل توجه و برنامه ریزی است. پذیرش مسئولیت اجتماعی، روند مدپایدار را به توسعه پایدار پیوند خواهد زد.

شایان ذکر است تمام لباس های طراحی و تولید شده با رویکرد مد پایدار از دورریزهای کارگاه های تولیدی و پارچه های کناره و با نگاهی معاصر به فرهنگ پوشش ایرانی که خود گنجینه ای بی انتها است تهیه شده.

نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران با عنوان هناس از 26 تا 29 دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار