امام جمعه بخش گلستان ناحیه یک بهارستان:

جشن تکلیف جشن مسؤلیت‌پذیری است 

بهارستان یک (پانا) - امام جمعه بخش‌ گلستان ناحیه یک بهارستان در مراسم جشن تکلیف 1600 نفری بهارستانی‌ها، جشن تکلیف را جشن مسئولیت‌پذیری دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف جشن مسؤلیت‌پذیری است 

جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر ناحیه یک بهارستان با حضور عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان و حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی امام جمعه بخش گلستان و 1600 دانش آموز دختر در مصلی صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سجاد موسوی در رابطه با حجاب خطاب به دانش‌آموزان گفت: آغاز تکلیف یعنی یک انسان باید در برابر خیلی از موضوعات احساس مسئولیت کند؛ زیرا بر اساس مسائل شرعی از آن روز فرد دیگری است و باید در برابر آفریننده خود پاسخ‌گو باشد. حجاب و عفاف مهم‌ترین موضوعی است که دانش‌آموزان باید به آن توجه کنند و برای آن بیش از گذشته تلاش کنند.

وی ادامه داد: موضوعی مانند حجاب ضروری است و همگان باید به آن احساس مسئولیت کنند، همچنین ممکن است در این زمینه برخی افراد نظر متفاوتی داشته باشند، اما در زندگی اجتماعی پایبندی به موازین قانونی، می‌بایست به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، ضعف در حجاب کار درستی نیست اما این دلیلی بر آن نیست که آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم؛ زیرا همه ما نیز نقص‌هایی داریم که باید آنان را برطرف کنیم.

موسوی نماز را محور سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: اولین توصیه به صاحبان قدرت، نماز است، خوبی‌ها در پرتو نماز شکل می‌گیرند و آن است که انسان را از زشتی‌ها باز می‌دارد. نماز، این واژه چهار حرفی سرشار از معنا و رمز و راز است، شاید آن را عبادت، اطاعت، شکرگزاری یا معاشقه با پروردگار بدانید اما نماز همه را در بر می‌گیرد و در عین حال فراتر از همه این توصیفات است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: راه مقابله با همه زشتی‌ها و رسیدن به همه خوبی‌ها نماز است و هیچ‌کس در مسیر کمال جز از طریق توجه به نماز به درخشندگی نمی‌رسد، فرد نمازخوان در لحظات سخت و مشکلات زندگی به خداوند پناه می‌برد و از او یاری می‌جوید و محال است که خداوند پاسخی به این خواسته بنده مؤمن ندهد.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه قلی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار