وزیر ورزش و جوانان:

ورزش قوی، نیازمند توسعه همگانی ورزش است

اردبیل(پانا) - وزیر ورزش و جوانان گفت ورزش قوی، نیازمند توسعه همگانی ورزش است.

کد مطلب: ۱۴۳۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ورزش قوی، نیازمند توسعه همگانی ورزش است

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در آئین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و نام‌آوران ورزش استان اردبیل که در مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم اردبیل برگزار شد، به کمبودها و زیرساخت‌های ورزشی این استان اشاره کرد و گفت: اردبیل از دیرباز قهرمانان و پهلوانان نام‌اور به میادین مختلف ورزشی معرفی کرده و امیدواریم با رفع نواقص و کمبودهای ورزشی، ورزشکاران استان اردبیل به دوران طلایی و تاریخی خود بازگردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اعضای کمیسیون‌های ورزشی در راستای توسعه و پیشرفت ورزش رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در اساس‌نامه کمیته جهانی المپیک که تمامی فدراسیون‌های ورزشی، سیاست‌های خود را بر اساس این منشور تنظیم می‌کنند، قهرمانان ورزشی افرادی هستند که بالاترین نقش را دارند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر این ورزشکاران نباشند٬ ورزش نیز شأن و جایگاهی در جامعه نخواهد داشت.

هاشمی موفقیت‌های ورزشکاران اردبیلی در رشته‌های مختلف را یادآور شد و گفت: ورزشکاران استان اردبیل در مسابقات مختلف جهانی، المپیک، آسیایی و پاراآسیایی، بارهاوبارها پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز درآوردند؛ بنابراین تکریم از قهرمانان و ورزشکاران این همایش در واقع تکریم جامعه ورزش استان اردبیل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسئولان ورزشی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ ایران قوی نیازمند ورزش قوی است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی امر به ورزش، امربه‌معروف است.

هاشمی دیدارهای مقام معظم رهبری با ورزشکاران و صدور پیام‌های تاریخی در پی افتخارآفرینی ورزشکاران در میادین جهانی و المپیک را یادآور شد و گفت: این دیدارها و پیام‌ها بیانگر این امر مهم است که مسئولان رده‌بالای نظام جمهوری اسلامی ایران، حامی و پشتیبان ورزشکاران کشور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح آمایش سرزمینی جهت اختصاص پروژه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که در این میان سهم استان اردبیل ۵۵ پروژه نیمه‌تمام بزرگ است.

وزیر ورزش و جوانان ضمن اشاره به محدودیت منابع مالی ، تصریح کرد: در اجرای طرح آمایش سرزمینی که با کمک بخش خصوصی در حال انجام است بنا داریم پروژه‌ها بر مبنای عدالت‌محوری توزیع شود.

هاشمی با بیان اینکه استان‌های دارای استعدادی بالقوه در رشته‌های مختلف ورزشی است، گفت: در مدیریت فعلی اعتبارات برای تکمیل و یا احداث پروژه‌های ورزشی بر مبنای استعدادهای ورزشی و برقراری عدالت ورزشی انجام خواهد گرفت.

وی به لزوم توسعه ورزش در کشور پرداخت وتاکید کرد: نگاه ورزش در مرحله اول تضمین سلامت جامعه است که از دل آن نیز قهرمانان و پهلوانان نام‌آور نیز به کشور و جهان معرفی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به راه‌های توسعه ورزش ، بیان کرد: توسعه و افزایش فضاهای ورزشی که لازمه عموم مردم است در کنار تعلیم‌وتربیت دو رکن مهم توسعه و پیشرفت ورزش در جامعه است.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پروژه‌های ورزشی استان اردبیل شاهد رونق ورزش‌هایی چون وزنه‌برداری، فوتبال، کشتی و ورزش‌های زمستانی در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی به نگاه مدیریت ورزشی نیز اشاره کرد و افزود: توسعه عدالت ورزشی مهم‌ترین اولویت وزارت ورزش و جوانان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار