ورزش در حوزه آموزش و پرورش، یک امر استراتژیک است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل عنوان کرد ورزش در حوزه آموزش و پرورش، یک امر استراتژیک است، به‌گونه‌ای که حتی در دوران کرونا نیز از طریق فضای مجازی و تولید محتوا، ورزش در حوزه‌های مختلف تداوم پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ورزش در حوزه آموزش و پرورش، یک امر استراتژیک است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه مجمع عمومی سالانه هیات های ورزش دانش آموزی اردبیل با تقدیر از روسای هیات های ورزش دانش آموزی، نتایج درخشان در حوزه تربیت بدنی حتی در دوران کرونا را مرهون زحمات آنان دانست.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه معاونت تربیت بدنی استان اظهار کرد: طرح کوچ یکی از پروژه های مهمی بود که در استان اردبیل با ارزیابی دو مرحله ای قد و وزن دانش آموزان انجام شد و نتایج خوبی را در بر داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در راستای تقویت ورزش در استان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری خوبی در خصوص بهسازی، تعمیر و افتتاح فضاهای ورزشی انجام شده بطوریکه در چند سال اخیر 17 سالن ورزشی نیمه تمام به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن یادآوری همکاری خوب وصمیمانه آموزش و پرورش با اداره کل ورزش و جوانان استان، تصریح کرد: این همکاری که منجر به استفاده از تمامی ظرفیت های ورزشی استان شده است، در راستای تحقق ساحت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین انجام می شود.

ناصری با بیان اینکه آموزش حضوری دانش آموزان از آبان ماه محقق خواهد شد، گفت: بدون شک تداوم امر تربیت بدنی باعث پویایی و نشاط در مدارس خواهد شد.

منصور صاحب ،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه از زحمات روسای هیات های ورزش دانش آموزی استان تشکر کرد و گفت: در سایه زحمات شما، انجام رشته های مختلف ورزشی در ایام کرونا در فضای مجازی تداوم داشت، بطوریکه موفق شدیم در تیم ملی شطرنج و دومیدانی نمایندگانی از استانی اردبیل داشته باشیم که این افتخار بزرگی است.

وی استفاده از ظرفیت های استان ها در انتخاب و انتصاب روسای انجمن های ورزشی کشور را خواستار شد و تصریح کرد: بدون شک استان اردبیل در تمامی رشته های ورزشی حرفی برای گفتن دارد و این توانایی بر کسی پوشیده نیست بنابراین نباید ظرفیت های نیروی انسانی این استان نادیده گرفته شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از هر ظرفیتی برای حضور ایمن و سلامت دانش آموزان در مدارس استفاده خواهیم کرد، گفت: تا کنون موفق شده ایم 57 درصد از دانش آموزان 12 تا 18 سال استان را تحت پوشش واکسن کرونا قرار دهیم، که امیدواریم این تعداد تا شروع مدارس در آبان ماه افزایش پیدا کند.

صاحب در ادامه با اشاره به اینکه در 4 سال اخیر سرانه فضاهای آموزشی در استان از 12 به 26.81 افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: با تغییر کاربری فضاهای بلااستفاده مدارس و با جذب اعتبار و توزیع در بین مدارس سعی داریم این میزان را افزایش دهیم که بدون شک به پویایی، تحرک و فقر زدایی حرکتی در استان کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار