رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

گزینش مهمترین بازوی توانمند در حوزه مدیریت کشور شناخته می شود

بجنورد(پانا)- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: گزینش به اعتبار اهمیت و جایگاه مهم در مناسبات اداری و سازمانی، بعنوان مهمترین بازوی توانمند در حوزه مدیریت کشور شناخته می شود .

کد مطلب: ۱۴۳۸۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
گزینش مهمترین بازوی توانمند در حوزه مدیریت کشور شناخته می شود

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، در گردهمایی گزینشگران استان، ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد:ساختار مدیریتی در نظام گزینش باید قانونمدار و هدفمند باشد و به نحوی عمل کند که زمینه های ورود نیروی انسانی مبتکر، متعهد و خلاق و توانمند در سازمان ها به بهترین شکل ممکن برقرار و در ادامه این روال تقویت شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بدون تردید توجه دقیق به مبانی قانونی و معیارهای اخلاقی در سازوکار گزینش افراد، می تواند موجبات جذب نیروی انسانی متعهد و کارآمد را در مجموعه های سازمانی فراهم سازد.

وی ضمن اشاره به مقررات قانونی از جمله قانون «نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، مصوب 1401 مجلس شورای اسلامی» گفت: بر اساس قانون، معیار دقیق و مبنای عمل و تصمیم گیری، مشخص و معین شده لذا لازم است میزان دقت و حساسیت ها در راستای بکارگیری و انتصاب افراد در سمت ها و مناصب و مشاغل حساس مدیریتی افزایش یابد.

براتی زاده انتصاب افراد شایسته و توانمند و در عین حال متعهد را از جمله اولویت های مهم و ضرورت های نظام مدیریت کشور برشمرد و اظهار کرد:باید شرایط به گونه ای باشد که اشخاص دارای صلاحیت و شایسته در مصدر کار باشند و از انتصاب افراد فاقد صلاحیت در پست های مدیریتی مهم و کلیدی در کلیه دستگاه ها، جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: گزینش به اعتبار اهمیت و جایگاه مهم در مناسبات اداری و سازمانی، بعنوان مهمترین بازوی توانمند در حوزه مدیریت کشور شناخته می شود، لذا این مسأله بسیار مهم است که نحوه اقدام و عمل در این حوزه، در راستای اجرای بهتر قانون و کلیه آیین نامه ها، بخش نامه ها و مقررات مربوط باشد.

رئیس کل دادگستری استان کار گزینش را امری بسیار مهم و خطیر توصیف و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به اهداف و آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابیم کار گزینشگران باید هم در سطح کلان و هم در قالب مجموعه های سازمانی انتخاب و جذب بهترین ها و شایسته ترین ها باشد و توجه دقیق به مبانی قانونی و معیارهای اخلاقی در سازوکار گزینش، می تواند موجبات جذب نیروی انسانی متعهد و کارآمد را فراهم سازد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در استان نیز در این نشست با بیان اینکه اهمیت بالای گزینش بر کسی پوشیده نیست، به سختی ها و دشواری های کار گزینشگران اشاره و خطاب به آنان خاطرنشان کرد: اگر کسی صلاحیت های لازم را داشته باشد اما مورد تأیید قرار نگیرد؛ حق الناس بر گردن شماست و اگر فردی در این مسیر بدون بهره مندی از صلاحیت، از روی دلسوزی یا هر چیز دیگری جذب و بکار گرفته شود؛ باید پاسخگو باشید .

وی وجود استقلال را لازمه کارگزینشگران دانست و تأکید کرد: گزینشگران علاوه بر سلامت نفس باید شجاعت لازم را نیز داشته باشند چون ممکن است که در این عرصه با فرد یا افرادی روبرو شوند که به قدرت ، شهرت، ثروت متصل و یا از خانواده های خود آنها باشند. لذا شجاعت لازمه کار است و اگر کسی چنین شجاعتی را ندارد؛ قبل از ورود در این میدان،در بخش های دیگر مشغول به کار شود.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار