ساخت دستگاه حرارتی برش یونولیت توسط کودک خلاق لاهیجانی

لاهیجان (پانا) - دانش‌آموز لاهیجانی موفق به کسب مقام سوم در زمینه ساخت دستگاه حرارتی برش یونولیت در جشنواره علمی پژوهشی مدارس سما گیلان شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ساخت دستگاه حرارتی برش یونولیت  توسط کودک خلاق لاهیجانی

سید بهراد صالحی دانش آموز مقطع ابتدایی شهر لاهیجان موفق به کسب رتبه سوم دست سازه ها در جشنواره علمی پژوهشی سما شد.

طبق گفته مادر دانش آموز، سید بهراد از ۳سالگی علاقه زیادی به کاغذ و قیچی و همچنین کاردستی سه بعدی داشت و وقتی علاقه زیاد فرزندش را دید سعی کرد در این مسیر حمایتش کند.

مادر این دانش‌آموز بیان کرد: «با دور نریختن وسایل بازیافتی توانستیم سید بهراد را به سمت ساخت دستگاه دست سازه سوق دهیم.»

راحله میربلوکی، مدیر مدرسه سما لاهیجان نیز گفت: «باید از همان اوان کودکی استعدادهای فرزندانمان را ارزیابی کنیم و تمام چراهای آنها را بی پاسخ نگذاریم تا کودکانمان بتوانند خلاقیت هایشان را به چالش بکشند.»

در همین راستا مسئول پژوهشی مدرسه نیز در زمینه موفقیت این دانش آموز لاهیجانی به پشتکار او اشاره کرد و گفت: «این دانش آموز موفق شده بود سال گذشته هم به مرحله استانی راه پیدا کند و در رده سنی ۶ تا ۷ سال در قسمت خانه های مقاوم در برابر زلزله هم مقام اول را کسب کرد.»

وی همچنین در خصوص این جشنواره اظهار کرد: «این جشنواره هر ساله در سازمان سما برگزار می شود و دانش آموزانی که در زمینه دست سازه مهارتی دارند با هم به رقابت می پردازند. هدف از این جشنواره، چالش و رقابت بین دانش آموزان است.»

مسئول پژوهشی مدرسه در ادامه گفت: «خانواده ها باید برای فرزندانشان بیشتر وقت بگذارند و به سوألاتشان با حوصله پاسخ دهند. همان طور که در زمینه درس فرزندانشان را تشویق می‌کنند، در زمینه های مهارتی نیز مشوقشان باشند. باید صبور باشند و اجازه دهند تا خلاقیت فرزندشان به منصه ظهور برسد. هر چند با شکست همراه باشد. در همه زمینه ها همراه و همگام آنها باشند.»

سید بهراد علاوه بر این مهارت علاقه زیادی هم به رشته ورزشی فوتبال دارد و دوست دارد در آینده یک فوتبالیست حرفه ای شود.

دانش آموز خبرنگار: نوژان عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار