کسب 12 مقام کشوری توسط دانش‌آموزان نونهال ناحیه‌ یک بهارستان

بهارستان‌یک (پانا) - مربی رشته کیوکوشین از کسب 12 مقام کشوری توسط دانش‌آموزان نونهال بهارستانی در مسابقات این رشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب 12 مقام کشوری توسط دانش‌آموزان نونهال ناحیه‌ یک بهارستان

جلال واحدی مربی رشته کیوکوشین، در رابطه با کسب دوازده مقام کشوری توسط دانش‌آموزان نونهال بهارستانی، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «12 دانش‌آموز نو‌نهال مدارس ناحیه یک بهارستان با تلاش و پشتکار موفق به دستیابی مقام کشوری، در رشته کیوکوشین شدند؛ همچنین، این دانش‌آموزان توانستند چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و همچنین سه مدال برنز را در این رشته کسب کنند.»

جلال واحدی در خصوص محل برگزاری و داوری این مسابقه تشریح کرد:« این مسابقه در شهرستان پردیس استان تهران برگزار شد که بنده مفتخر به مربی‌گری این دوره از مسابقات شدم؛ همچنین لازم به ذکر است که هفتصد شرکت‌کننده از بیست استان کشور در این دوره مسابقات شرکت کردند که تعداد کمی از آنها موفق به کسب مدال شدند.»

وی در ادامه افزود:« دانش‌آموزان موفق در این مسابقات، از هفت مدرسه‌ ناحیه یک بهارستان از جمله مدارس: ابن سینا، هاشمی ارانی، آزادگان، تدبیر، برهان علم،کاووسی و فردوسی بودند، که با ارتقا و پرورش استعدادهای خود مفتخر به دستیابی به مراتب والایی شدند که می‌توانند به فکر گام‌های بزرگتر و مهم‌تر بعدی در عرصه ورزشی باشند.»

مربی رشته کیوکوشین درخصوص این رشته ورزشی خاطرنشان کرد:« کیوکوشین یکی از سبک‌های کاراته آزاد است. این رشته از عناصر مختلفی نشأت گرفته که از تجربیات ماسوتاتسو اویاما و تکنیک‌های دیگر سبک‌های کاراته به وجود آمده‌است. کیوکوشین از دو لغت کیوکو (بالاترین، نهایت) و شین (حقیقت، روح) ترکیب شده‌است. تأکید این سبک روی مبارزه واقعی در فاصله نزدیک و بدون عقب‌نشینی است. در کیوکوشین برای کاستن مقاومت حریف از اصابت ضربات به‌طور متوالی و با حداکثر قدرت استفاده می‌شود. با این حال در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی توأم جسمی و روحی است.»

در پایان، جلال واحدی در رابطه با پرورش استعدادهای دانش‌آموزان نونهال اذعان کرد:«نونهالان با استعداد های شگفت‌انگیزشان، باعث شکوفایی ورزش در کشور می‌شوند؛ به همین خاطر، باید توجه بیشتری به نسل جدید صورت گیرد تا با بهره‌گیری از استعداد آنها باعث توسعه رشته های مختلف ورزشی و کسب مقام‌های بیشتر در سطح کشوری، خاورمیانه و حتی عرصه های بین المللی شویم.»

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه تورانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار