مسعود سعادتی:

آشنایی مدارس با کارایی سامانه «نماد» ضرورت دارد

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر ضرورت آشنایی تمامی مدارس باید با کارایی سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان با نام اختصاری "نماد" تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی مدارس با کارایی سامانه «نماد» ضرورت دارد

نشست تخصصی کارشناسان امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و مدیران مراکز مشاوره آذربایجان شرقی، برگزار شد.

مسعود سعادتی در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس در عصر حاضر، خواستار توجه ویژه مدیران مدارس به این موضوعات شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر لزوم برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های موجود در حوزه پرورشی و فرهنگی و تربیتی، تاکید کرد.

وی، همراهی و همفکری مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی را ضروری دانست و گفت: همه ما در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مسئولیت داریم و باید نسبت به این مهم احساس تکلیف کرده و مداخله به موقع داشته و دانش آموزان را راهنمایی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه بخشی از آسیب‌های اجتماعی موجود را ناشی از عدم اجرای برنامه‌های پرورشی در دوران شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان با ایجاد بسترهای جدیدی از تعامل با جهان خارج از دستگاه تعلیم و تربیت پررنگ شد و این موضوع، مسئولیت مدیران، معلمان و فعالان فرهنگی و تربیتی مدارس را سنگین‌تر می‌کند.

سعادتی در پایان متذکر شد: تمامی مدارس باید با کارایی سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان با نام اختصاری "نماد" و ضرورت استفاده از آن آشنا باشند.

گفتنی است؛ تعدادی از کارشناسان و مدیران مراکز مشاوره استان در پایان این نشست قدردانی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار