سردار طلایی نیک خبر داد؛

رشد ۵۰ درصدی صادرات صنایع دفاعی در سال ۱۴۰۲

رژیم صهیونیستی منتظر تاوان باشد/ برای برقی کردن ناوگان عمومی کشور اعلام آمادگی کردیم

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت در ۹ ماهه ابتدای ۱۴۰۲ حدود ۳۱ درصد رشد تولید صنایع دفاعی داشتیم. همچنین صادرات صنایع دفاعی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۵۰ درصدی صادرات صنایع دفاعی در سال ۱۴۰۲

سردار رضا طلایی نیک در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی، اظهار کرد: شهادت سردار موسوی در سوریه نشان‌دهنده ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای آتش‌افروزی است؛ این جنایات مستوجب پاسخ است و این رژیم باید منتظر تاوان باشد. پاسخ هوشمندانه زمانی انجام خواهد شد که مانع رسیدن این رژیم به اهداف تروریستی شود.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی و جریانات تروریستی حتی با شهادت سردار سلیمانی نتوانستند، موفقیت کسب کنند. در آستانه حماسه ۹ دی هستیم؛ مردم ایران ۱۴ سال پیش نشان دادند که در ناامنی‌هایی که بیگانگان در امور داخلی ایران مداخله می‌کنند، همواره هوشمند و مصمم به خنثی سازی این توطئه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: ایران یکپارچه با اتکا به ملت و تدابیر جمهوری اسلامی ایران در عبور از فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی موفق بوده است.

سردار طلایی نیک گفت: سال جاری سال جهش تولید نام گرفته بر این اساس وزارت دفاع در سال گذشته عملکرد جهشی در تولید محصولات دفاعی رقم زد و امسال نیز همین روند جهش تولید در دست اقدام است. ما در ۹ ماهه ابتدای ۱۴۰۲حدود۳۱ درصد رشد تولید صنایع دفاعی را داشتیم. همچنین صادرات صنایع دفاعی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع، جنگ غزه را مهم‌ترین مسأله منطقه و جهان دانست و افزود: ناکامی و شکست رژیم صهیونیستی برای جهان آشکار شده است و طوفان الاقصی که نتیجه ده‌ها سال اشغالگری صهیونیست‌ها بود از روز اول پیروز به دنیا آمد و رژیم صهیونیستی تاکنون و آینده قادر به جبران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دوران سیاهی را پشت سر می‌گذارد، گفت: بر خلاف برخی مواضع فریبکارانه، آمریکا در افکار عمومی و مجامع بین‌المللی شریک اصلی جنایت رژیم صهیونیستی است.

بهره‌برداری دستگاه‌ها از ظرفیت‌ و فناوری‌های دو منظوره بخش دفاعی

سردار طلایی نیک در پاسخ به پانا درباره همکاری با دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی، اظهار کرد: ما با همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی در انتقال فناوری‌های صنعت دفاعی همکاری‌های نزدیکی شکل داده‌ایم. برای برقی کردن ناوگان عمومی کشور اعلام آمادگی کردیم؛ علاوه بر شهرداری تهران، شهرداری دیگر شهرها نیز به دنبال استفاده از ظرفیت‌های وزارت دفاع هستند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه حکمی مصوب کردند که ما در عرصه‌های گوناگون ظرفیت‌ها و فناوری‌های دو منظوره بخش دفاعی را بیش از گذشته در اختیار بخش‌های خصوصی دولتی و خصوصی قرار خواهیم داد که این یک فرصت صنعتی و اقتصادی و تحولی ارزشمندی است که ‌می‌تواند بخش‌های غیردفاعی را به طور جهشی پیش ببرد و ما هم در پیشبرد طرح‌های نوین صنعتی خدمتگزاری کنیم. این حکم و تکلیف قانونی است که برای وزارت دفاع تعیین شده است. اشتراک صنعتی و فناوری با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح صورت خواهد گرفت.

سردار طلایی‌نیک در ادامه در خصوص همکاری دفاعی با عراق نیز بیان کرد: روابط دفاعی ایران و عراق رو به توسعه است و وزارت دفاع هم بارها به صورت رسمی اعلام آمادگی خود را برای کمک به نیروهای نظامی عراق اعلام کرده است.

وزارت دفاع هیچ جهت‌گیری در انتخابات نداشته و نخواهد داشت

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر موضع‌گیری نیروهای مسلح در انتخابات پیش رو گفت: نیروهای مسلح تدابیر قانونی در مورد انتخابات را رعایت می‌کنند.‌ وزارت دفاع همکاری لازم را با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات دارد. البته کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع هم سهم خود در برگزاری پرشور انتخابات را انجام خواهند داد. هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع هیچ جهت‌گیری در انتخابات نداشته و نخواهند داشت.

وی درباره ساخت هواپیمای مسافربری نیز گفت: رئیس‌جمهوری نگاه ویژه‌ای به ساخت هواپیمای مسافربری دارد و این روند، بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، در حال پیگیری است؛ البته این موضوع نیازمند حمایت‌های بیشتر از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای اختصاص بودجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار