دانش‌آموز مدال‌آور تکواندو در گفت‌وگو با پانا:

هدفم از شرکت در مسابقات کسب قهرمانی المپیک است

کرج(پانا)- دانش‌آموز تکواندوکار کرج که صاحب مدال طلای کشوری است، گفت هدفش از شرکت در مسابقات متعدد این است که بتواند درآینده قهرمانی المپیک را کسب کند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هدفم از شرکت در مسابقات کسب قهرمانی المپیک است

تکواندو واژه‌ای است به وسعت رشد و تربیت و کمال انسان و مسیری است الهی که با تقویت و تربیت تمامی ابعاد وجودی انسان را به کمال می‌رساند. انسان برای رسیدن به کمال انسانیت در مسیر الهی نیاز به تقویت و تربیت روح و وجود انسانی خود دارد و این امر میسر نمی‌شود مگر با ورزش که یکی از مکمل‌های مورد نیاز بدن است.

تکواندو یکی از منظم‌ترین و علمی‌ترین هنرهای رزمی سنتی کره ای است که چیزی بیش از صرف مهارت‌های مبارزه فیزیکی به افراد یاد می‌دهد. این نظم و انضباطی است که از طریق آموزش بدن و ذهن، راه‌های تقویت روح و بالابردن سطح زندگی را به افراد را نشان می‌دهد.

آروشا ربیعی نژاد دانش آموز پایه ششم دبستان امام مهدی(عج) ناحیه ۳ کرج یکی از ورزشکارانی است که توانسته با شکست حریفی از پایتخت صاحب مدال طلای کشوری شود.

وی در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «تکواندو از سه بخش(ت) به معنای پا و ساق، (کوان) به معنای مشت یا مبارزه کردن و (دو ) به معنای راه و روش و نظم و انضباط تشکیل شده است. بنابراین تکواندو یعنی راه و روش استفاده بهینه از تمام اعضای بدن برای متوقف کردن جنگ، نزاع و‌ درگیری و کمک برای ساختن دنیایی بهتر و صلح آمیز.»

وی در ادامه بیان کرد: «از دوران کودکی به ورزش های رزمی به خصوص تکواندو علاقه مند بودم. همین موضوع باعث شد که در سن 5 سالگی یادگیری تکواندو را به طور جدی در باشگاه آغاز کنم.»

ربیعی نژاد افزود: «درحال حاضر دارای کمربند مشکی دان2 هستم. مسابقات بسیاری در زمینه تکواندو شرکت کردم و 13 مقام کسب کردم که 12 مدال طلا و یک مدال نقره بوده و یکی از آنها، مدال طلای کشوری رده سنی نونهالان در دومین دوره رقابت های قهرمانی خردسالان در قزوین است. هدفم از شرکت در مسابقات متعدد این است که بتوانم در آینده قهرمانی المپیک را کسب کنم.»

این دانش آموز ورزشکار در ادامه اظهار کرد: «به دانش آموزان علاقه مند به تکواندو و به طور کلی ورزش های رزمی توصیه می کنم این رشته را از دوران کودکی آموزش ببینند، زیرا هر چه قدر سن کمتری داشته باشند در رده خردسالی، انعطاف پذیری بالاتری دارند و بهتر و راحت تر می توانند تکنیک ها را انجام دهند و درنتیجه موفق تر خواهند شد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «توکل به خدا، تمرین و تلاش فراوان و تسلیم نشدن در برابر مشکلات و شکست ها از جمله عواملی هستند که می توانند ما را به موفقیت و درخشیدن بیشتر برسانند.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار