مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

باسوادی باید یک آرمان باشد

نیشابور(پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی به تاکید رهبر انقلاب بر ریشه‌کنی بی سوادی در جامعه اشاره کرد و گفت همه نسبت به سواد و آموزش و پرورش دین دارند. باسوادی باید یک آرمان باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
باسوادی باید یک آرمان باشد

سید مهدی قاضی عنوان کرد: آدم باسواد کسی است که تقوا دارد، خیرش به همه چیز و همه کس می رسد و عدالت خواه و عدالت محور است.

وی با تاکید بر این موضوع که بی سوادی باید ریشه کن شود، بیان کرد: اگر بخواهیم ماموریت بسیار مهم سوادآموزی استمرار داشته باشد، باسواد بودن باید برای ما به یک آرمان تبدیل شود و تمام ارگان ها و نهادها تکالیف خودشان را در حوزه سواد و آموزش و پرورش انجام دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما زمانی می توانیم بگوییم باسواد هستیم که کارکردهای سوادآموزی مانند خدمت به مناطق محروم را داشته باشیم، مثلا اگر کسی در مسیر تفرقه افکنی حرکت کند باسواد نیست، مردم باسواد باید ضمن انجام تکالیف خود در محیط های مختلف، بتوانند در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت و نقش آفرینی داشته باشند.

قاضی اضافه کرد: در زمان جنگ ما انسان‌های به ظاهر بی سوادی را دیدیم که بسیاری از دانایی ها و آگاهی ها را داشتند و در جبهه ها حماسه آفریدند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور مبحث مشکلات و خطاهای ناشی از نداشتن سواد لازم برای نقش آفرینی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را مطرح کرد و افزود: در جامعه امروز، مفهوم سواد تغییر کرده و دیگر منظور از سواد، فقط خواندن و نوشتن نیست، بلکه جامعه جدید نیاز به سوادهای مختلفی از جمله سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد تربیتی، سواد رایانه ای، سواد سلامتی، سواد قومیت، سواد تحلیلی و سواد اقلیمی دارد که کمبود آنها در جامعه به خوبی حس می شود.

قاضی بیان کرد: جامعه هدف سوادآموزی از سن 10 تا 49 سالگی است و بر اساس آمار سال 1401، 284 هزار و 983 نفر جامعه هدف در نیشابور داریم و در همین شهر 6 هزار و 821 نفر بی سواد وجود دارند که در تلاشیم آنها را شناسایی کنیم، اما تمام مسئولین باید نسبت به این موضوع احساس تکلیف کنند.

وی در پایان از زحمات امام جمعه نیشابور، مسئولین نهضت سوادآموزی، ستاد نماز جمعه، آموزش و پرورش و فرمانداری این شهر تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: شیما محمدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار