پس از مدت‌ها وقفه انجام شد؛

ازسرگیری ساخت اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده در سفر دوم دولت به استان گلستان

تهران (پانا) - عملیات احداث اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی جزیره آشوراده پس از سال‌ها توقف در سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان گلستان از سر گرفته شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ازسرگیری ساخت اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده در سفر دوم دولت به استان گلستان

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر و رئیس این سازمان در سفر به استان گلستان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر نخست رئیس‌جمهوری، صدور دستور آغاز عملیات احیا و علاج‌بخشی خلیج گرگان بود. همزمان با سفر دوم دولت سیزدهم به گلستان، شاهد لایروبی و بازگشایی کانال آشوراده و آبگیری خلیج گرگان و اجرای طرح‌های عمرانی این منطقه هستیم.

وی که به همراه وزیر آموزش و پرورش از اردوگاه دانش‌آموزی این جزیره بازدید می‌کرد، افزود: در همین راستا برنامه احیا و تکمیل اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی جزیره آشوراده در دستور کار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان قرار گرفت و به حول و قوه الهی در سایه زحمات جهادی همکاران‌مان در کمتر از 40 روز شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اردوگاه مذکور دارای ۴۰ هزار مترمربع زمین متعلق به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: انشعاب آب و برق اردوگاه، کامل بوده و ۹ سوئیت نیمه‌کاره اقامتی دارد که عملیات احداث آن سال‌ها متوقف شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محوطه‌سازی، احیای فضای سبز و تکمیل و تجهیز سوئیت‌ها مطابق با شرایط زیست‌محیطی و اقلیمی جزیره را از مهمترین دستورالعمل‌های عملیات تکمیل این اردوگاه عنوان کرد و گفت: شواهد نشان می‌دهد اقدامات مورد انتظار با کیفیت بالا و سرعت مناسب انجام خواهد شد و به زودی شاهد فضای پُرشورونشاط دانش‌آموزان و معلمان در این اردوگاه خواهیم بود.

این مقام مسئول، ایجاد شادی و نشاط و بهره‌مندی از این ظرفیت خوب طبیعی برای آموزش و نشاندن مفاهیم مهم تربیتی، مهارتی، سبک زندگی سالم، استحکام و تقویت آنچه که در یک فرآیند آموزشی برای ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان مورد نیاز بوده را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، سرانه اردوگاهی و زیرساخت آموزشی - تربیتی استان گلستان افزایش می‌یابد. این پروژه پس از تکمیل و بهره‌برداری به عنوان مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده، تنها اردوگاه آبی - خاکی کشور است که توان میزبانی از ۲۰۰ دانش‌آموز را دارد و علاوه بر استفاده دانش‌آموزان بومی و استانی، توان خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان دیگر استان‌ها را داراست که سال‌ها نیمه‌کاره بوده و به دلیل شرایط محیط زیستی تعطیل بود.

گفتنی است، تکمیل اردوگاه آشوراده در مصوبات سفر دوم ریاست محترم جمهوری دیده شده و ان‌شاءالله با تحقق این مصوبات، اردوگاه برای مهر سال 1403 شرایط بهره‌برداری کامل برای دانش‌آموزان را خواهد داشت.

هیات دولت به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر اول بر اساس برنامه قبلی در انتهای آذرماه و همزمان با شب یلدا به گلستان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار