در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار شد؛

نشست تخصصی گروه‌های آموزشی استان تهران به‌منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مشاوره‌ای

تهران (پانا) - نشست تخصصی گروه‌های آموزشی مشاوران استان و مناطق با هدف کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مشاوران استان و عملیاتی کردن تکالیف مندرج در سند جامع راهنمایی و مشاوره توسط اداره مشاوره شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی گروه‌های آموزشی استان تهران به‌منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مشاوره‌ای

سعید دهنوئی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در تشریح این خبر بیان کرد: با هدف کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مشاوران استان و عملیاتی کردن تکالیف مندرج در سند جامع راهنمایی و مشاوره، جلسه تخصصی با حضور گروه‌های آموزشی مشاوران استان و مناطق توسط اداره مشاوره شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

دهنوی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص و ارائه خدمات مطلوب راهنمایی و مشاوره در تمامی سطوح و پایه‌های تحصیلی گفت: مشاوران در کنار دانش نظری و تجارب علمی و عملی، باید از ویژگی‌های منحصر به فرد در ابعاد مختلف شخصیتی، اخلاقی و روانشناختی برخوردار باشند؛ این ویژگی‌ها می‌تواند برقراری روابط مشاوره‌ای را تسهیل کرده و ارزیابی و کمک به دانش‌آموزان جهت غلبه بر مشکلات درون‌فردی و بین‌فردی خویش را ممکن سازد.

وی اظهار کرد: در این جلسه آموزشی توجیهی شرح وظایف سرگروه‌های مشاوره، تقویم اجرایی مشاوران، اجرای صددرصدی آزمون‌های هدایت تحصیلی و سلامت روان، نمون برگ‌های بازدید و گزارش تبیین شد. همچنین تاکید شد پژوهش‌محور بودن عملکرد مشاوران زمینه‌ساز توسعه فردی و شناسایی دقیق مشکلات و یافتن راهکارهای مطلوب جهت ارتقا سلامت روان دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در پایان افزود: سرگروه‌های آموزشی مشاوران استان و مناطق با راهبری صحیح و تخصصی مشاوران مناطق، بسترساز افرایش تعهد، رضایت شغلی و بهبود عملکرد همکاران خود خواهند بود. همچنین امیدواریم برگزاری و استمرار چنین جلسات آموزشی منجر به بهبود ﺑﻬﺮه وری، کارایی و آمادگی مشاوران مدارس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار