روایت پیشرفت مدرسه‌ای به نقل از مدیر دبستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا:

ایجاد آزمایشگاه در مدرسه، فرصت تحقیق بیشتر علمی و پژوهشی را به دانش‌آموزان می‌دهد

ملارد (پانا) - مدیر دبستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان ملارد، ایجاد آزمایشگاه در این دبستان را فرصت مناسبی برای دست‌یابی به مسائل علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان دانست و گفت تجهیز مدارس دانش‌آموزان را در راستای کسب اطلاعات بیشتر و مسائل علمی و پژوهشی کنجکاوتر می‌کند و باعث می‌شود درآینده دانشمندان موفق بیشتری پرورش یابند و برای پیشرفت جامعه خود قدم بر‌می‌دارند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد آزمایشگاه در مدرسه، فرصت تحقیق بیشتر علمی و پژوهشی را به دانش‌آموزان می‌دهد

معصومه محمد‌حسینی، مدیر دبستان دخترانه پیامبر اعظم شهرستان ملارد، در رابطه با ایجاد آزمایشگاه و کانون خلاقیت و یادگیری در این آموزشگاه بیان کرد: «دو سال است که در دبستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان ملارد در حال خدمت هستم. از زمانی که برای خدمت وارد این مدرسه شدم دغدغه‌ام این بود که یک محیط مناسب برای پرورش و رشد دانش‌آموزان آماده کنم، این مدرسه پتانسیل بسیار خوبی از نظر تعداد دانش‌آموزان دارد و می‌توانیم امکانات خوبی را برای رشد دانش‌آموزان در اختیار آن‌ها قرار دهیم؛ به کمک کادر آموزشی مدرسه و اولیا دانش‌آموزان توانستیم امکانات بسیار خوبی را برای آزمایشگاه و کانون خلاقیت و یادگیری جمع‌آوری کنیم و از حمایت‌های خوب آموزش و پرورش شهرستان ملارد به ویژه معاونت آموزش ابتدایی کمال تشکر را دارم که با حمایت آن‌ها توانستیم یک کانون خلاقیت و یادگیری برای دانش‌ آموزان این دبستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ایجاد کنیم.»

محمد‌ حسینی، در خصوص پیشرفت‌های علمی و فرهنگی در دبستان پیامبر اعظم (ص) گفت: «کانون خلاقیت و یادگیری در دبستان پیامبر اعظم (ص) فرصت آموزش بیشتر و بهتر و کسب پژوهش‌های علمی را به دانش‌آموزان می‌دهد و در هفته هر کلاس می‌تواند به همراه آموزگار خود در کانون خلاقیت و یادگیری مراجعه کند و در آنجا معلمان می‌توانند مسائل علمی و پژوهشی را با امکانات مناسب آموزش دهند. در کانون خلاقیت و یادگیری در عین به تمام جنبه‌های یادگیری توجه کرده است از جمله بازی‌ها، وسایل آموزشی و تفریحی، امکانات مناسب برای یادگیری تمام دروس، در این فضا جمع‌آوری شده است که دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و اولیا نیز با حمایت‌های خوب و تشویق ما، به کادر مدرسه انگیزه بیشتری داده‌ است و این امر باعث شده تا ما بتوانیم فعالیت‌های بهتری را در مدرسه ارائه دهیم.»

وی خلاقیت فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی را در مدارس، عاملی مهم برای پیشرفت علمی دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: «از زمانی که مدیریت این دبستان را تقبل کردم اواخر شیوع بیماری کرونا بود و با این حال مدارس از فضای آموزش حضوری دور بودند و مدرسه از لحاظ امکانات بسیار آسیب دیده بود به خصوص از نظر برق و سیستم‌های سرمایشی و گرمایی که به کمک معاون پشتیبانی و توسعه اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد توانستیم فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم و امکانات خوبی را برای مدرسه فراهم کنیم، سیستم گرمایشی، موتور‌خانه و رادیاتور‌ها تعمیر شد و توانستیم وضعیت مناسبی برای آموزش دانش‌آموزان در مدرسه فراهم کنیم. از نظر بهداشت و کار‌هایی که انجام دادیم توانستیم چرخه آموزش و تربیت دانش‌آموزان را در این مدرسه دوباره راه‌اندازی کنیم‌.»

محمد‌حسینی افزود: «کتابخانه دبستان پیامبر اعظم (ص) در گذشته یک فضای کوچکی را داشت و همه دانش‌آموزان نمی‌توانستند از آن استفاده کنند؛ اما با کمک تجهیزات اندک مدرسه و با کمک کادر مدرسه توانستیم کتابخانه بزرگ‌تر و مناسبی را فراهم آوریم، با کمک اولیا و خیرین کتاب‌های درسی، آموزشی و داستانی برای کتابخانه تهیه کردیم و حتی در ساعت‌های کلاس‌ها، یک زنگ را برای کتاب‌ خواندن دانش‌آموزان با عنوان قصه‌های خاله بهشته قرار دادیم و هم اکنون دانش‌آموزان از فضای کتابخانه به خوبی استفاده می‌کنند. با کمک خداوند متعال امسال و سال‌های بعد نیز طرح کتاب‌خواندن و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را ادامه خواهیم داد تا دانش‌آموزان پیوند بیشتری با کتاب و کتاب‌خواندن داشته باشند و بتوانند تفکر خود را توسعه دهند و آینده بهتری را برای جامعه رقم بزنند.»

مدیر دبستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان ملارد، پیشرفت امکانات آموزشی مدارس را امری مهم و ضروری دانست و گفت: «با توجه به موقعیت دبستان پیامبر اعظم(ص) و قدیمی بودن این مدرسه، فضای آموزشی، آسفالت و امکانات آن به مرور آسیب دیده بود، در سال گذشته با حمایت معاون پشتیبانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد و نوسازی مدارس، این آموزشگاه را تجهیز کردند و در راستای پویایی ساعت‌های تفریح، حیاط مدرسه را به کمک یک خیرین، دیوار‌های مدرسه را رنگ آمیزی و نقاشی شد و یک حیاط پویا در مدرسه برای ساعت تفریح دانش‌آموزان ایجاد شد.»

وی در پایان عنوان کرد: «اگر امکانات آموزشی مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد، می‌توانند مسائل علمی و پژوهشی را بهتر یاد بگیرند و حتی خودشان کاشف یک علم جدید باشند؛ پس اگر ما بتوانیم در مدارس امکانات خوب و مناسبی را در اختیارشان قرار دهیم آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر و مسائل علمی و پژوهشی کنجکاو می‌کنیم و مشخص است که اگر دانش‌آموزان در مدارس برای مسائل علمی و پژوهشی کنجکاوی از خود نشان دهند، در آینده ما با تعداد بسیاری از دانشمندان موفق مواجه خواهیم شد که برای پیشرفت جامعه خود قدم بر‌می‌دارند.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار