پیشکسوت فرهنگ و هنر خراسان شمالی:

هنر به طور شگفت‌انگیزی سلامت روان انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد

شیروان (پانا) - پیشکسوت فرهنگ و هنر خراسان شمالی عنوان کرد هنر به طور شگفت‌انگیزی سلامت روان انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هنر به طور شگفت‌انگیزی سلامت روان انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد

علی رحیمی با اشاره به اهمیت و تأثیر فضاهای تبلیغاتی بر سلامت روان شهروندان به پانا گفت: فضای شهری محلی است که شهروندان، بسیاری از اوقات خود را در آن سپری می کنند. حال اگر هر روز با فضاهای نازیبا در ارتباط باشند چه حال وحسی پیدا خواهند کرد؟ ملاحظه می کنید در و دیوار شهر پر از فضاهای تبلیغاتی و به دور از اصول هنری و زیبایی شناسی است که آلودگی های بصری در آن موج می زند.

پیشکسوت فرهنگ و هنر خراسان شمالی اظهار کرد احساس آرامش خاطر، نشاط و وجود حس سرزندگی، یکی از نیازهای روحی انسان و مهم‌ترین مؤلفه کیفیت فضای شهری است.

وی با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های شهرداری شیروان در جهت پاکسازی شهر از هرگونه تبلیغات نامناسب افزود: گرچه بخش اندکی از دیوارهای شهر توسط شهرداری پاک سازی شده ولی هنوز نیازمند دمیدن هوای تازه با ترسیم آثار هنری با کیفیت در سطح شهر است.

عضو انجمن خوشنویسان ایران در ادامه تصریح کرد: شهر مملو از آلودگی های بصری، در شأن مردمی که هنرمندان و فرهیختگان فراوانی دارد نیست و ملاحظه می کنید، یک دیوار زیباسازی شده درست در شیروان پیدا نمی شود، در صورتی که بسیاری از هنرمندان ما در شهر تهران اکثر پروژه‌ های بزرگ زیباسازی شهری را انجام می دهند.

رحیمی ادامه داد: فرض کنید اگر در یک نقطه از شهر، یک نقاشی زیبا، مثل نگارگری ضامن آهوی استاد فرشچیان، یا یک منظره زیبا اجرا شود، مردم از مشاهده آن چه حسی پیدا می کنند؟ اکثر افراد هنگام عبور از کنار یک اثر هنری، با برداشتن قدم‌های آهسته، ناخودآگاه به تماشای آن جذب شده و احساس خوبی پیدا می کنند.

مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی نگارستان در پایان اظهار کرد: مخصوصا وجود آثار هنری در فضاهای عمومی، نظیر بیمارستان‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش اضطراب میان بیماران و همراهان آن‌ها ایفا می‌کند که این امر به سهم خود در بهبود سلامت آنها بسیار حائز اهمیت است.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار