کدخدایی:

امروز حقوق بشر گروگان برخی دولت‌های ذی‌نفوذ است

تهران (پانا) - عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت امروز حقوق بشر در گروگان برخی دولت های ذی نفوذ است و دولتی که قدرت بیشتری دارد می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امروز حقوق بشر گروگان برخی دولت‌های ذی‌نفوذ است

عباسعلی کدخدایی در همایش روز جهانی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر؛ از نظر تا عمل»، گفت: سند 1948 یک قرارداد و توافق بین دولت ها است. در این جهت کسی تردید ندارد. این سند قراردادی و توافقی که انجام شده از آن سال به بعد چگونه با آن برخورد شد و الان در چه وضعیتی قرار داریم.

وی افزود: آنچه که دنبال آن هستیم این است که اگر این سند یک سند قراردادی است باید به صورت برابر اجرا شود.

کدخدایی ادامه داد: آیا تجربه و سابقه دولت ها از 1948 همین بوده است؟ یعنی اینکه اجرای این سند را بدون تبعیض شاهد بودیم؟ آنچه که رویه دولت ها و سازمان ها و مجامع بین المللی داشته اند چیز دیگری است و اجرای برابری شاهد نبودیم. شاید علت آن این باشد که در مبانی و مفاهیم اشکالاتی وجود داشته که در اجرا خود را نشان داده است.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان تاکید کرد: آن حیثیت و کرامت برتر کجاست و چگونه باید اجرا شود؟ اگر ما سند 1948 را به عنوان قرارداد اعتبار قرار دهیم انتظار جامعه امروز این است که همان سند به طور برابر اجرا شود و نهادهای بین المللی سو گیری نداشته باشند.

وی افزود: امروز حقوق بشر گروگان برخی دولت‌های ذی نفوذ است، دولتی که قدرت بیشتری در مجامع بین المللی دارد می تواند اهداف خود را پیش ببرد و امروز مشکل اصلی جامعه بین المللی برای اجرای اسناد بین المللی است.

کدخدایی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم مجامع بین المللی از گروگان برخی کشورها خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار