خبرگزاری بسیج خبر داد:

معرفی موفق‌ترین فعال کتاب و کتابخوانی در جشنواره مالک اشتر بسیج

شیروان (پانا) -‌ فرمانده حوزه بسیج انسیه به عنوان موفق‌ترین فعال کتاب و کتابخوانی در سطح بسیج در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
معرفی موفق‌ترین فعال کتاب و کتابخوانی در جشنواره مالک اشتر بسیج

گلناز صابری فرمانده حوزه بسیج انسیه الحوراء(س) بخش قوشخانه شهرستان شیروان به عنوان موفق ترین رده بسیج در موضوع فعال کتاب و کتابخوانی در جشنواره ملی مالک اشتر سازمان بسیج انتخاب شد.

در راستای همین موفقیت خبرگزاری بسیج شیروان گفتگویی با این خواهر موفق داشته است تا بتواند تجربیات و نحوه فعالیت ایشان در موضوع کتاب و کتابخوانی را در اختیار مخاطبین عزیز بگذارد.

پاسدار صابری در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: حوزه انسیه الحوراء(س) واقع در بخش قوشخانه، یک حوزه تازه تاسیس است که در دی ماه سال ۱۴۰۰ از حوزه شهید بهشتی برادران تفکیک گردید.

صابری ادامه داد: بخش قوشخانه یکی از بخش های سه گانه شهرستان شیروان است که به مرکزیت شهر قوشخانه در سال۱۳۸۴ تاسیس گردیده است و جزء بخش های مرزی و دارای ۳۷کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است.

فرمانده حوزه بسیج انسیه الحوراء افزود: بخش قوشخانه به علت بعد مسافت با شهرستان شیروان و کمبود امکانات فرهنگی، یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر است که ما در ابتدای کار آسیب‌های روستاها را شناسایی کرده و در راستای همین آسیب ها سلسله جلسات مشاوره فرهنگی را برگزار کردیم که در بعضی روستاها مورد استقبال قرار گرفت.

صابری اظهار کرد: با توجه به جلساتی که با هیئت اندیشه ورز در حوزه داشتیم متوجه آسیب فقر مطالعاتی در این بخش شدیم و با توجه به تاکید حضرت آقا به بحث کتاب و کتابخوانی تصمیم بر این شد که فرهنگ مطالعه را در این بخش احیا کنیم و به همین منظور با مجموعه مقر کتاب شیروان ارتباط گرفتیم و با توکل بر خدا شروع به کار کردیم.

فرمانده حوزه بسیج خواهران قوشخانه ادامه داد: ابتدای امر دو روستای زیدر و باغ که جزء طرح محلات اسلامی بودند مورد هدف قرار داده شد و تعداد ۱۳۰ جلد کتاب با موضوعات تربیتی، شهدا، رمان و کودک و نوجوان خریداری و به این دو روستا ارسال گردید و در هر روستا یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب کردیم تا برای ادامه کار با ما در ارتباط باشد و کتاب‌ها را به دست مردم در سطح روستا برسانند.

صابری افزود: بعد از گذشت چند هفته با بازخورد مثبتی که از دو روستای زیدر و باغ داشتیم، تعداد ۱۶۰ جلد کتاب از سمت مقر کتاب شهرستان شیروان هدیه گرفتیم و دو روستای سنجد و علی محمد را نیز تحت پوشش قرار دادیم و با دسترسی راحت به کتاب در روستاها اقداماتی از قبیل برگزاری حلقه صالحین با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی، مطالعه دسته جمعی بخشی از کتاب، برگزاری دورهمی کتابخوانی برای نوجوانان، برگزاری میز کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی و... به اجرا در آمد.

صابری گفت: در ادامه راه برای منسجم و منظم شدن امانت دهی کتابها تصمیم بر این شد که کتابخانه‌ای در حوزه راه‌اندازی گردد و نماینده‌های روستاها بیایند و با توجه به نیاز روستاهای خود کتاب‌ها را انتخاب کرده و امانت ببرند.

فرمانده حوزه انسیه الحوراء(س) افزود: در دیداری که با سردار مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج و آقای غلامحسین نژاد مسئول انتشارات سازمان بسیج کشور داشتیم بحمدالله تعداد ۲۰۰ جلد کتاب نیز از طرف سازمان بسیج به حوزه انسیه الحوراء(س) هدیه گردید.

صابری فرمانده حوزه بسیج انسیه الحوراء(س) بخش قوشخانه شیروان ضمن اشاره به حضور در دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری گفت: خستگی کار زمانی از تن بسیجیان زحمتکش بخش قوشخانه در آمد که به عنوان فعال الگو در موضوع کتابخوانی در راستای ماموریت های انقلاب و بسیج در هشتمین جشنواره مالک اشتر کشوری منتخب شدیم و دیدار حضرت آقا روزی ما شد.

صابری در پایان از دفتر خبرگزاری بسیج شیروان بابت انتشار اخبار اقدامات ،خدمات و فعالیت های بسیجیان و اطلاع رسانی آن به مردم تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار