استاندار خوزستان در جمع دانشجومعلمان به‌مناسبت روز دانشجو:

پیشرفت و آینده علمی کشور را معلمان تضمین می‌کنند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجومعلمان، نقش معلمان را در آینده نسل جدید تعیین کننده بیان کرد و پیشرفت و آینده علمی کشور را تضمین‌شده از سوی معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت و آینده علمی کشور را معلمان تضمین می‌کنند

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با حضور در جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان ضمن دیدار و گفتگو با آنها در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی شرکت کرد.

استاندار خوزستان در این گردهمایی گفت: «شما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان معلمان آینده این کشور هستید؛ معلمی شغل انبیاست و کسانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند باید بر آسیب‌هایی که در این راه بروز می کند غلبه نمایند.»

وی افزود: «اگر سختی‌هایی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه نبوت متحمل شدند را مدنظر قرار دهیم ادامه مسیر معلمی آسان می‌شود.»

حسینی محراب گفت: «معلمی یک امر معنوی و فرهنگی است و سنجش نتایج مادی از یک امری که ماهیت معنوی دارد صحیح نیست.»

استاندار خوزستان ادامه داد: «معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان هستند و سخنان آنها در ذهن کودکان و نوجوانان حک می‌شود و نقشی تعیین کننده در آینده نسل جدید دارند و در هدایت آنها به رستگاری و عاقبت به خیری یا خدای ناکرده به بیراهه کشاندن آنها تاثیرگذار هستند و به عبارتی پیشرفت و آینده علمی کشور را معلمان تضمین می‌کنند.»

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های کار معلمی توقف و رکود در سطح علمی و عدم طی مدارج علمی است اظهار داشت: «معلمی در حقیقت کاری عارفانه و عاشقانه و معنوی است. هر چقدر ما از معنویت دور شویم به همان نسبت از اصلاح خود دور می‌شویم.»

استاندار خوزستان خطاب به دانشجویان گفت: «دوران دانشجویی یکی از بهترین دوره‌های زندگی است. تلاش کنید از این دوره استفاده بهینه داشته باشید و از حلقه‌های ناسالم و افراد مادی دوری نمایید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار