معاون آموزش‌ابتدایی ناحیه‌یک‌شهرری:

یکی از ماموریت‌‌های گروه‌‌های آموزشی، ارتقای دانش و مهارت معلمان است

ری‌یک (پانا) - معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌ یک شهرری یکی از ماموریت‌‌های گروه‌‌های آموزشی را ارتقای دانش، مهارت و عملکرد حرفه‌‌ای معلمان دانست و گفت گروه‌های آموزشی و نحوه عملکرد آن‌ها می‌تواند در بهبود کیفیت آموزش و کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان از طریق توانمندسازی معلمان در حوزه‌های متعدد، نقش موثری را ایفا کند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از ماموریت‌‌های گروه‌‌های آموزشی، ارتقای دانش و مهارت معلمان است

محمد صفری، معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرری، در نشست با راهبران طرح‌ها و سرگروه پایه‌های تکنولوژی گروه‌های آموزشی ناحیه یک شهرری در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اظهار کرد: نقش و جایگاه تکنولوژی گروه‌های آموزشی در توسعه یادگیری معلمان بسیار اهمیت دارد و معلمان بایستی علاوه بر تخصص موضوعی، مهارت حرفه‌‌ای و عملی را نیز دارا باشند، مهارت حرفه‌‌ای پیوند روش آموزش با دانش موضوعی در شرایط یادگیری دانش‌‌آموزان است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که گروه‌‌‌های آموزشی با تمرکز بر این مسئله از شایستگی معلم می‌‌توانند نقشی ویژه در تحقق شایستگی عملی-تربیتی معلمان و ارتقای دانش حرفه‌‌ای آنان ایفا کنند و یکی از ماموریت‌‌های گروه‌‌های آموزشی، ارتقای دانش، مهارت و عملکرد حرفه‌‌ای معلمان است.

این مقام مسئول بیان کرد: اهداف گروه‌‌های آموزشی و نقش هر یک از آن‌ها توسعه IT و فن‌‌آوری‌‌های نوین در قالب طرح سواد دیجیتال، نظارت و راهنمایی سرگروه‌های آموزشی بر فعالیت‌‌های آموزشی مدارس، نهادینه‌‌سازی ارزشیابی فرآیندمحور و تشکیل نشست‌های توانمندسازی نومعلمان جدید الورود و سایر معلمان مانند طرح شهید همت و برگزاری کارگاه‌هایی نظیر ارزشیابی توصیفی و طراحی آموزشی است.

محمد صفری در ادامه عنوان کرد: گروه‌های آموزشی و نحوه عملکرد آن‌ها می‌تواند در بهبود کیفیت آموزش و افزایش کیفیت و کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان از طریق توانمندسازی معلمان در حوزه‌های متعدد، نقش موثری را ایفا کند.

صفری در پایان تصریح‌کرد: برنامه بازدیدهای مدرسه‌ای و تعامل با معلمان کلاس درس در پایه‌های مختلف از هفته آینده آغاز می‌گردد و سرگروه‌های پایه‌ها با برنامه‌ریزی مدون صورت‌پذیرفته در جهت تبادل نظرات ،تعامل و ارتباط موثر، همراه معلمان خواهند بود.

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه ولیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار