وزیر آموزش و پرورش در محفل انس با قرآن مدارس غیردولتی:

دانش‌آموزان و دانشجومعلمان باید قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت دانش‌‌آموزان باید قرآنی بار بیایند و در مدارس و در دانشگاه فرهنگیان باید توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند و قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان و دانشجومعلمان باید قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند

آیین افتتاحیه رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی (برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس غیردولتی و هیات‌امنایی، تقدیر از حافظان کل قرآن کریم و تقدیر از قهرمانان قرآنی دانش‌‌آموز) به نیت «دانش‌آموز شهید علیرضا براتی» صبح امروز در سالن همایش‌های قرآنی شیخ صدوق در شهر ری برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این محفل قرآنی که با همکاری سازمان مدارس غیردولتی و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در مدارس شهرستان‌های استان تهران، بیش از یک میلیون دانش‌آموز در حال تحصیل هستند و وظیفه ما برای اجرای سند تحول بنیادین، تربیت تمام‌ساحتی است و لذا سعی می‌کنیم در تمام برنامه‌ها این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران همچنین ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد برگزاری چنین محافل قرآنی در غزه باشیم و مردم این کشور بتوانند در آرامش کامل زندگی خود را داشته باشند.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه در ارتباط تصویری با این محفل قرآنی اظهار کرد: قرآن، کتاب همه زمان‌ها و مکان‌هاست. امروز هیچ گرهی در زندگی ما وجود ندارد که از طریق قرآن و آموزه‌های دینی قابل حل نباشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌‌آموزان قرآنی، بخشی از تربیت مورد نظر سند تحول بنیادین هستند، گفت: ۴۳ ویژگی برای این دست از دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقدمه نهادینه کردن آموزه‌های دینی و قرآنی در مدرسه اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: جامعه پاک دانش‌‌آموزان ما سرشار از آموز‌ه‌های قرآنی است و الگوی دیگر دانش‌‌آموزان به شمار می‌روند. امروز به برکت انقلاب اسلامی و در چهلواره دوم باید بیش از گذشته در قرآن تفکر، تدبر و تامل کنیم و این مسیر در راه قرآن بودن را بیشتر در پیش بگیریم.

صحرایی افزود: قدردانی می‌کنم که در آموزش و پرورش، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن دانش‌‌آموزان را برگزار می‌کنند. دانش‌‌آموزان ما باید قرآنی بار بیایند. در مدارس ما و در دانشگاه فرهنگیان باید توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند و قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال، نور قرآن را بر زندگی همه ما بتابانند و در همه کارها با پیروی از آموز‌ه‌های قرآنی پیش برویم و موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار