فعال حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تغییر رویکرد سیستم آموزشی به سمت تعاملی و مهارتی شدن

علاوه بر مدارس دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در مسیر کسب مهارت نقش اساسی دارند

تهران(پانا)- یک فعال حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها گفت بهتر است تغییر رویکرد در سیستم آموزشی عملی شده و به سمت مهارتی و تعاملی‌شدن برود. می‌توان مطالب مربوط به مدیریت‌مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری را از سن کم به دانش‌آموزان آموزش داد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تغییر رویکرد سیستم آموزشی به سمت تعاملی و مهارتی شدن

آرش سروری، فعال حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در چند سال گذشته بخش کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها با دید آینده‌نگری در مدارس آغاز شد. در این رویداد استارت‌آپی، دانش‌آموزان فرصتی برای ارائه ایده‌های خود داشتند.»

وی ادامه داد: «به این صورت که آن‌ها یک دقیقه زمان برای ارائه ایده خود داشتند و بعد از آن با تشکیل تیم، چند ایده برتر انتخاب می‌شد.»

سروری افزود:«تیم تشکیل شده بر روی این ایده‌ها کار می‌کردند و به چکش‌کاری ایده می‌پرداختند. علاوه بر این آموزش‌هایی مثل بوم کسب‌وکار وجود داشت که به صورت کارگاه برگزار می‌شد.»

این فعال حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها گفت: «بعد از آن کارگاه اعتبارسنجی برگزار می‌شد که بسیار هم تاثیرگذار بود. کارگاه‌دیگری به نام ارائه موثر برگزار می‌شد که بسیار در زندگی شخصی این دانش‌آموزان اثرگذار بود. برگزاری دوباره این کارگاه‌ها برای دانش‌آموزان بسیار مفید است.»

سروری اظهار کرد: «اکنون فضا به سمتی رفته است که دانش‌آموزان به دنبال کسب مهارت بوده و تحصیلات را اولویت خود قرار نمی‌دهند. در نتیجه بهتر است سیستم آموزشی به سمت تعاملی‌شدن و مهارتی‌شدن برود.»

وی درباره نحوه ارائه کارآفرینی در مدارس، گفت: «در بعضی از مدارس درسی به نام کارآفرینی وجود دارد که به صورت اختیاری ارائه می‌شود. می‌توان در این درس مطالبی همچون راه اندازی کسب کارهای فناورانه و استارت آپ‌ها را به دانش‌آموزان آموزش داد.»

مطالب مربوط به مدیریت‌مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری را از سن کم به دانش‌آموزان آموزش دهیم

سروری درباره نقش خود دانش‌آموزان در کسب مهارت، گفت: «امروزه با توجه به آشنایی افراد با دنیای دیجیتال و به روز‌شدن علم و فناوری، در دسترس‌بودن شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها، فیلم و سریال‌های گوناگون، رشد و ارتقای دانش‌آموزان در جهت کسب مهارت‌های گوناگون تا حدی به خود آن‌ها بازمی‌گردد.»

این فعال حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها ادامه داد: «علاوه بر دانش‌آموزان خانواده‌ها در این مسیر بسیار موثر بوده و تا حد زیادی در انتخاب دانش‌آموزان تاثیر دارند.»

وی گفت: «بهتر است تغییر رویکرد در مدارس و دانشگاه‌ها را عملی کنیم. می‌توانیم مطالب مربوط به مدیریت‌مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری را از سن کم به دانش‌آموزان آموزش دهیم.»

سروری تاکید کرد: «باید از همان سن کم دانش‌آموزان را با مفاهیمی همچون پس‌انداز، مدیریت پول، کامپیوتر و هوش‌مصنوعی آشنا کنیم که این آشنایی در زندگی آن‌ها و اقتصاد کشور اثرگذار است.»

این فعال حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها افزود: «علاوه بر این فعال بودن خود بچه‌ها، شبکه‌سازی، شرکت در رویداد‌ها، ارتباطات، و انتقال تجربه از بزرگتر‌ها و افرادی که در این مسیر درخشان بوده‌اند، بسیار کمک‌کننده است.»

دانش‌آموزان باید الگو‌های مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار را بشناسند

وی گفت: «دانش‌آموزان باید الگوهای این راه را بشناسند. افرادی که در این مسیر بوده‌اند به چه صورت کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کردند، چگونه شکست خوردند و دوباره به موفقیت رسیدند.»

دانش‌آموزان با شناختن چالش‌ها و فرصت‌های مسیر کسب‌وکار به فکر مهاجرت نباشند

سروری خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزان باید طریقه جذب سرمایه، فرصت‌ها، چالش‌ها را بشناسند و به فکر مهاجرت از کشور نباشند. دانش‌آموزان می‌توانند با الگوگیری از افراد موفق در این راه و تلاش و پشتکار، در کشور خودمان بمانند و به اهداف خود برسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار