معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

بانیان آموزش و پرورش‌ در تحقق تربیت تمام‌ساحتی سهیم و متعهد هستند

رودهن (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه با مدیران و معاونین و مربیان پرورشی مدارس رودهن، در کانون فرهنگی و تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی،‌ هدف غایی و شاخص تمامی بانیان آموزش و پرورش را تربیت آن هم‌ تربیتی تمام‌ساحتی و همه‌جانبه دانست که همگان  در  تلاش برای تحقق آن سهیم و متعهد هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بانیان آموزش و پرورش‌ در تحقق تربیت تمام‌ساحتی سهیم و متعهد هستند

جلسه کارگاهی و آموزشی با موضوع تشریح دو مقوله آموزش پرورش و بررسی الویت هر کدام از این دو مفهوم در مدارس، ویژه مدیران و معاونین و مربیان پرورشی در کانون فرهنگی و تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی رودهن با حضور مرتضی تاجیک‌معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش،شهرستان‌های استان‌تهران برگزار شد.
مرتضی تاجیک به ارائه مطالبی پیرامون مساله آموزش و پرورش به تفکیک‌پرداخت و اذعان کرد: همه ما در مدارس به دنبال تربیت همه جانبه و تمام ساحتی هستیم و فرایند تربیت را بر معیار اسلام‌پیش می‌بریم و زمانی موفق هستیم که دانش‌آموز در تمامی ساحت‌ها رشد و ارتقا داشته باشد.

همچنین تاجیک گفت: تمام بخش‌های مدرسه، محیط تربیت است، حتی فضای بیرون از مدرسه نیز جز محیط تربیت است که باید به آن توجه خاصی نمود، و چیزی که در این‌میان از اهمیت بسیاری برخوردار است این است که کلاس مهم‌ترین محیط تربیت است که باید در راستای تربیت تخصصی، از آن استفاده کرد، معلمان و دبیران در کلاس درس در فرایند تربیت و هم‌سو با آموزش بسیار مفید و خلاقانه می‌توانند حرکت کنند و بی‌شک تاثیر و بازدهی کلاس از هر محیط تربیتی دیگری بالاتر و کیفی‌تر خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل استان در طی این جلسه خطاب به حضار اعلام کرد: ما چیزی به عنوان آموزش یا پرورش صرف نداریم، این دو همسو و هم‌تراز با هم در راستای تربیت تمام ساحتی گام برمی‌دارند و برای تربیت و تحقق اهداف در مدارس باید برنامه‌ریزی دقیق و مدون صورت گیرد، تمامی فعالیت‌ها و طرح‌ها در راستای همسویی دو مقوله تربیت و آموزش باید تدوین شود.

در توضیحات بیشتر تاجیک تصریح کرد: شورای دبیران، شورای مدرسه، جلسات انجمن اولیا و مربیان و به طور کلی تمامی جلسات مدرسه باید دقیق برنامه‌ریزی شود و در آن‌ها مسائل تربیتی مطرح، بررسی و چاره‌اندیشی شود، مدرسه هدفمند و با برنامه باید پیش برود مسائل عمیق و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مباحث تربیتی و آموزشی در دوران متوسطه اول بسیار مهم هستند، متوسطه اول دوره گذاری است که دانش‌آموز مبانی آموزش رو کاملا درست باید طی کند، برنامه‌های درسی دقیق اجرا شده و دانش‌آموز برای انتخاب رشته و هدایت تحصیلی کاملا آماده شود.

وی در ادامه بحث تاکید کرد: اجرای درست برنامه درسی در متوسطه اول باعث خواهد شد دانش‌آموز آگاهانه و هدفمند در مسیر تحصیلی گام بردارد، سیاست کشور توسعه و گسترش شاخه مهارت است در واقع در همین راستا تلاش شود دانش‌آموز متوجه علاقه و توانمندی‌اش به شاخه‌ فنی حرفه‌ای شود، هنرستان‌ها به دنبال یادگیری مهارت هستند، به عبارتی در هنرستان‌ها آموزش همراه با تولید است که افق روشنی برای آموزش و پرورش و جامعه را ترسیم می‌کند، بنابراین باید گسترش و توسعه یابند.

در پایان، مرتضی تاجیک‌ خاطرنشان کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که مدارس و مدیران باید به آن‌توجه داشته باشند گروه‌های آموزشی است که با این قسمت شاخص از پنج بخش آموزش متوسطه، همکاری و مشارکت کامل داشته باشند در واقع این همکاری وظیفه تربیتی و آموزشی مدیران است که در تحقق اهداف بسیار یاریگر خواهد بود.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار