امیردریادار قلی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا:

ناوشکن دیلمان انواع اهداف سطحی و هوایی را رهگیری کرده و مورد انهدام قرار می‌دهد

بدنه این ناوشکن رادار گریز است

تهران (پانا) - رئیس گروه ساخت شناورهای وزارت دفاع گفت موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا و دفاع نقطه‌‌ای برای ناوشکن دیلمان تعبیه شده است که می‌تواند انواع اهداف سطحی و هوایی را رهگیری کند و مورد انهدام قرار دهد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ناوشکن دیلمان انواع اهداف سطحی و هوایی را رهگیری کرده و مورد انهدام قرار می‌دهد

امیردریادار قلی‌زاده در گفت‌وگو با پانا در خصوص ویژگی‌های ناوشکن دیلمان، اظهار کرد: «ناوشکن دیلمان از سری کلاس‌های موج است که با تغییراتی که در طراحی بدنه توسط نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی شد، بدنه این ناوشکن به صورت رادار گریز پیش‌بینی شده است.»

وی افزود: «اولین بار است که دکل پیشرفته برای این ناوشکن تعبیه شده است. این دکل می‌تواند صد هدف را شناسایی کند. این دکل از نوع رادارهای چهار وجهی سه بعدی است که هر وجه آن توانایی رهگیری سه هدف را دارد یعنی می‌تواند ۱۲ هدف را رهگیری کند.»

رئیس گروه ساخت شناورهای وزارت دفاع بیان کرد: «این ناوشکن قابلیت این را دارد که تا ۲۰۰ کیلومتر اهداف را شناسایی کند. از توانمندی‌‌های دیگر این شناور، ۴ خط رانش است که می‌تواند قابلیت اطمینان شناور را بالا ببرد. همچنین مخازن سوخت این شناور افزایش یافته است.»

وی خاطرنشان کرد: «موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا و دفاع نقطه‌‌ای برای این شناو‌ر تعبیه شده است که می‌تواند انواع اهداف سطحی و هوایی را رهگیری کند و مورد انهدام قرار دهد. قدرت تخریب سلاح‌ها نیز در این ناوشکن افزایش یافته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار