در سفر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به استان سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

پیوند مراکز درمانى اعتیاد با مهارت‌آموزى در ٣ سال اخیر

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز نگهداری، درمان و توانمندسازى و حرفه‌آموزی، از راهبردهای اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت تمام تلاش کشور کمک به درمان فرد معتاد است تا با اراده، همت و تلاش خود به جامعه بازگردد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پیوند مراکز درمانى اعتیاد با مهارت‌آموزى در ٣ سال اخیر

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اسکندر مؤمنی و هیات همراه که صبح امروز وارد استان سیستان و بلوچستان شد، در بدو ورود به استان، به همراه استاندار و برخى دیگر از مقامات شهر زاهدان از دو مرکز ماده ۱۶ تل سیاه و مرکز جامع درمان، توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان متجاهر در شهر زاهدان بازدید کرد.

وى در جریان این بازدیدها با مددجویان این مراکز گفت‌وگو کرد و خطاب به آنان گفت: همه امکانات و این پیش‌بینی‌ها در چنین مراکزى زمانى ثمر می‌دهد که شما اراده کنید و با توکل بر خدا دیگر به مسیر گذشته بازنگردید تا ان شاالله خانواده‌هایتان پذیرایتان شوند.

مؤمنی ادامه داد: توصیه و سخن شما که اکنون بهبودیافته و صاحب مهارت شده‌اید، براى دیگر افراد آسیب‌دیده بسیار اثرگذار است و امیدوارم که براى این امر و مسئولیت، مجدد پا به این مراکز بگذارید.

وی ادامه داد: خداوند در سوره مائده می‌فرماید «هر کس که انسانی را نجات دهد، گویی یک جامعه را نجات داده است» که این، نگاه حقوق بشرى اسلام را نشان می‌دهد؛ بنابراین وظیفه دینی و انسانی ما است که در این زمینه قدم برداریم.

دبیرکل ستاد افزود: مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران، با پدیده شوم موادمخدر برخورد می‌کند و آن را دشمن بشریت و انسانیت می‌داند، همچنین نزدیک به ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه تقدیم نظام شده‌اند.

دبیرکل ستاد بیان داشت: تمام تلاش کشور و همت دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین آن است تا به فردی که دچار اعتیاد شده است، کمک شود که با اراده، همت و تلاشش، به جامعه بازگردد.

مؤمنی همچنین در حاشیه این بازدیدها تصریح کرد:در تمام مراکزى که در این دو الی سه سال اخیر، راه‌اندازی شده، کارگاه‌هایی برای مهارت‌آموزی، اشتغال نیز پیش‌بینی ‌شده است تا وقتی مددجو وارد این مراکز می‎شود، مهارت و شغلی را بیاموزد و بعد از درمان، بتواند شغلی برای خود به دست آورد و از این طریق مجدد به جامعه برگردد.

دبیرکل ستاد در ادامه؛ توانمندسازی را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: بعد از رسیدن مددجویان به توانمندسازی، آنان می‌توانند به ماندگاری در ترک اعتیاد برسند، زیرا اگر آنان شغلی نداشته باشند، دوباره به این مراکز بازمی‌گردند.

مؤمنی اضافه کرد: با تدبیر رئیس جمهور، مجمع خیران یاریگران زندگی، در سراسر کشور راه‌اندازی شد و خیران، هم برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان و هم خرید و فروش محصولاتی که این عزیزان تولید می‌کنند، گردِ هم آمدند. ما باز هم از دیگر خیران عزیز کشورمان می‌خواهیم که در این کار خداپسندانه ورود پیدا کنند تا این افراد با سلامت کامل به جامعه برگردند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند موضوع آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کند، یادآور شد: در دو الی سه سال اخیر، خیرین ورود خوبی به حوزه اشتغال و درمان معتادان داشتند. آنان وقتی می‌بینند که موضوع انسانی است و افرادی که در گذشته، در پارک‌ها و خیابان‌ها می‌خوابیدند؛ اکنون در این مرکز درمان شده‌اند؛ تصمیم جدی‌تر برای وارد شدن به این حوزه می‌گیرند.

وی همچنین در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، از اولین خانه تشکل های سازمان های مردم نهاد استان بازدید کرد. این خانه در اجرای مصوبات سفر قبلی دبیرکل ستاد به استان و اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان راه اندازی و تجهیز شده است و از این پس تمامی سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان می توانند در این خانه، انجام فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار