رئیس بنیاد شهید خبر داد:

احراز شهادت ۱۲۰ شهید محیط‌زیست در کشور

لایحه «ایثارگر اجتماعی» در دست تدوین است

تهران (پانا) - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از احراز شهادت ۱۲۰ محیط‌بان در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
احراز شهادت ۱۲۰ شهید محیط‌زیست در کشور

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور که به میزبانی استان خوزستان در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، گفت: مسئله احراز شهادت محیط بانان با موضوع شهادت و به موجب قانون است، به این معنا که کشته شدن فرد باید در مقاتله‌ای اتفاق بیفتد و بر اثر هجوم افراد دیگر به شهادت برسد.

وی افزود: در برخی موارد، جان باختن یا مصدوم شدن محیط بانان به این شکل اتفاق نمی‌افتد و هنگام تعقیب و گریز فرد دچار صدمه می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه درحال حاضر پرونده باز در حوزه محیط زیست وجود ندارد، ادامه داد: از ۱۲۰ محیط بانی که شهادت آن‌ها از سازمان محیط زیست احراز شده است که ۱۰ نفر آن‌ها مربوط به دوران دفاع مقدس بودند، تعیین تکلیف شده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: هم اکنون با همکاران در سازمان محیط زیست کشور و سایر دستگاه‌ها که نیرو‌های داوطلب داریم، درحال تنظیم مقدماتی لایحه‌ای باعنوان ایثارگر اجتماعی هستیم تا درصورتیکه نتوانیم عنوان شهید را به برخی از محیط بان‌های جان باخته در حوادث حوزه کاری خود دهیم، بتوان برخی از خدمات که به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داده می‌شود، با عناوین دیگری به خانواده‌های ایثارگران محیط زیست ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار