وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان؛

ناکامی ۲ نماینده ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری مکزیک

تهران (پانا) - مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ که به میزبانی مکزیک در حال برگزاری است، نمایندگان ایران در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم به مصاف ۹ وزنه‌بردار دیگر رفتند که موفق به کسب مدال نشدند. 

کد مطلب: ۱۴۲۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ناکامی ۲ نماینده ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری مکزیک

ایلیا صالحی‌پور، با رکورد ۱۴۸ یک ضرب، ۱۸۳ دوضرب و مجموع ۳۳۱ کیلوگرم ششم شد و عبدالله بیرانوند با رکورد ۱۴۶ یک ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۲۶ کیلوگرم در رده هفتم جوانان جهان قرار گرفت.

عملکرد دو نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب؛

عبدالله بیرانوند در حرکت اول، وزنه ۱۴۶ کیلوگرم را انداخت. وی در حرکت دوم هم نتوانست این وزنه را مهار کند، اما در حرکت سوم یک‌ضرب بالاخره موفق شد وزنه ۱۴۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد، اما به عنوانی بهتر از هشتمی نرسید.

ایلیا صالحی‌پور در حرکت اول، وزنه ۱۴۲ کیلوگرم را انداخت، اما در حرکت دوم، این وزنه را بالای سر برد. صالحی‌پور در حرکت سوم وزنه ۱۴۸ کیلوگرم را مهار کرد و در رده ششم قرار گرفت.

حرکت دوضرب؛

صالحی‌پور در اولین حرکت وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را بالای سر برد. وی در حرکت دوم نیز وزنه ۱۷۸ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت سوم و پایانی وزنه ۱۸۳ کیلوگرم را بالای سر برد و در مجموع رکورد ۳۳۱ کیلوگرم را ثبت کرد، اما موفق به کسب مدال نشد و ششم شد.

بیرانوند در اولین حرکت، وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را مهار کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را بالای سر برد، اما داوران چراغ قرمز دادند. بیرانوند در حرکت سوم و پایانی خود وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را به درستی مهار کرد، اما با رکورد مجموع ۳۲۶ کیلوگرم از کسب مدال بازماند و به هفتمی بسنده کرد.

مدال‌آوران دسته ۸۱ کیلوگرم جوانان جهان:

۱- یمبردی از قزاقستان، با رکورد ۱۴۵ یک‌ضرب، ۱۹۱ دوضرب و مجموع ۳۳۶ کیلوگرم (۲ مدال طلای دوضرب و مجموع)

۲- تورایف از ترکمنستان، با رکورد ۱۵۱ یک‌ضرب، ۱۸۴ دوضرب و مجموع ۳۳۵ کیلوگرم (۳ مدال نقره یک‌ضرب، دوضرب و مجموع)

۳- اسانیدزه از گرجستان با رکورد ۱۴۹ یک‌ضرب، ۱۸۵ دوضرب و مجموع ۳۳۳ کیلوگرم (۲ مدال برنز دوضرب و مجموع)

۴- دیوید واول از آمریکا، با رکورد ۱۵۰ یک‌ضرب، ۱۸۲ دوضرب و مجموع ۳۳۲ کیلوگرم (برنز یک‌ضرب)

۵- محمد عبدالقادر، از مصر با رکورد ۱۵۱ یک‌ضرب، ۱۸۱ دوضرب و مجموع ۳۳۲ کیلوگرم (طلای یک ضرب)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار