دبیر ادبیات دبیرستان عفاف نظرآباد در گفت‌وگو با پانا:

کتاب منبع اطلاعات قدیم و جدید با ارزشی است

کرج (پانا) - دبیرادبیات دبیرستان عفاف شهرستان نظرآباد به مناسبت بیست و چهارم آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی گفت فرصت خوبی است در چنین روزی همه با خواندن کتاب اطلاعات و آگاهی خود را گسترش ‌دهند زیرا کتاب منبع اطلاعات قدیم و جدید با ارزشی است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب منبع اطلاعات قدیم و جدید با ارزشی است

رقیه پرواسی، دبیر ادبیات دبیرستان عفاف شهرستان نظرآباد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «کتاب منبع غنی اطلاعات است و باعث گسترش دانش و درک و فهم بیشتر می شود. زیرا کتاب خواندن به معنای جمع آوری اطلاعات نیست، بلکه نیاز به پرداش و فهم درست دارد.»

وی افزود: «کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد.در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد.»

پرواسی اضافه کرد: «کتاب، والاترین جایگاه را در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.کتاب مثل اقیانوس بی کرانی است که ناشناخته های بسیاری دارد.»

دبیر این دبیرستان در پایان متذکر شد: «خواندن کتاب برای نوجوانان و جوانانی که از دنیای کودکی خود بیرون آمده اند و وارد دنیای بزرگسالی شده اند کمک زیادی می‌کند.کتاب خواندن توانایی حفظ کردن و یادگیری مغز را تقویت می کند زیرا بهترین سرمایه برای ما انسان ها است که می توانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم این را هم بگویم کتاب می تواند یک سرگرمی پر فایده یا بی فایده باشد کتاب گاهی روی انسان تاثیر مثبت و گاهی تاثیر منفی می‌گذارد باید در انتخاب درست کتاب دقت کنیم. کتاب خواندن همان قدر که مفید است می تواند مضر هم باشد.»

دانش آموز خبرنگار: آرزو بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار