مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

فرایند حضور دانش‌آموزان استان در مساجد هم‌جوار مدارس تسهیل شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گفت حضور دانش‌آموزان مدارسی که در جوار مساجد قرار دارند باید تسهیل شود و ارتباط مسجد و مدرسه تقویت شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فرایند حضور دانش‌آموزان استان در مساجد هم‌جوار مدارس تسهیل شود

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: موضوع اقامه نماز در مدارس مسئله بسیار حائز اهمیتی است و در این زمینه می‌بایست بازدیدها از واحدهای آموزشی به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد و رتبه‌بندی از جهت کیفیت برگزاری این مراسم معنوی صورت پذیرد.

وی افزود: در این راستا باید جشنواره منطقه‌ای اقامه نماز نیز انجام شود و مدارس برتر هر منطقه مورد تجلیل قرار گیرند و مدارس برتر منطقه به استان معرفی شوند تا در قالب استانی نیز این جشنواره برگزار شود.

ابراهیمی تصریح کرد: این ایراد به همه ما وارد است که در زمینه اقامه نماز جماعت کم‌کاری کرده‌ایم و اگر در سال‌ها و دهه‌های گذشته به موضوع نماز جماعت به‌صورت جدی پرداخته بودیم، دچار چالش‌های امروز نبودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از فاکتورهای اصلی در ارزیابی مدیران و همچنین عزل و نصب مدیران موضوع توجه به اقامه نماز جماعت در مدارس باشد چرا که معتقدیم اثرگذاری تربیتی این موضوع بسیار قابل‌توجه است.

وی در خصوص اهتمام تمامی مدارس به موضوع برپایی نماز جماعت بیان کرد: در مدارس غیردولتی نیز موضوع اقامه نماز جماعت دانش‌آموزان باید در دستور کار باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح‌های تشویقی و ارزیابی حضور کارکنان با رویکرد اقناعی باید در دستور کار باشد و توجه ویژه به نماز جماعت در حوزه ستادی به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجلاس نماز با همکاری معاونت پرورشی و دانشگاه فرهنگیان به‌زودی برگزار خواهد شد و باید برنامه‌ریزی مطلوبی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان مدارسی که در جوار مساجد قرار دارند باید تسهیل شود و ارتباط مسجد و مدرسه تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار