10 اثر ‌برگزیده ‌طرح «به وقت خدمت» معرفی می‌شو‌د

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی خبر داد ۱۰۰ اثر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی طرح کشوری به وقت خدمت اعلام و پس از بررسی توسط هیات داوران، ۱۰ اثر برگزیده کشوری اعلام خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
10 اثر ‌برگزیده ‌طرح «به وقت خدمت» معرفی می‌شو‌د

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی با اشاره به طرح کشوری به وقت خدمت گفت: دانش‌آموزان در گروه‌های سه تا پنج نفره با همفکری و همکاری یکدیگر و کمک گرفتن از مربیان تربیتی، اولیای خود و نهادهای مردمی و دولتی اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی و اجرای یک خدمت اجتماعی می‌کنند که طی آن یک تا چند نفر‌ یا بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این طرح در قالب فعالیت جهادی در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و دیگر ابعاد صورت می‌گیرد و تلاش دارد فرایند جامعه‌پذیری، حس نوع‌دوستی، دغدغه‌مندی نسبت به مسائل پیرامونی را در سطح محله و فرامحله برای دانش‌آموز ایجاد کند.

پورثانی به هدف اجرای این طرح اشاره و اظهار کرد: افزایش دغدغه‌مندی، روحیه ایثار و از خودگذشتگی و کار جهادی برای خدمت به جامعه و فراگیری انجام یک فعالیت جمعی و گروهی به نفع جامعه بیرونی که طی آن یک یا چند نفر بهره‌مند شوند، از جمله هدف اجرای این طرح است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با بیان اهمیت و ضرورت اجرای این طرح گفت: یکی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش کمک به تسریع رشد اجتماعی و جامعه‌پذیری ابعادی دانش‌آموزان است که مهم‌ترین و اثرگذارترین معیار تحقق این مهم فراهم کردن محیط و شرایط تربیت اجتماعی است. طرح حاضر در راستای کمک به رشد اجتماعی و اخلاق اجتماعی دانش‌آموزان انجام گرفته است و اگر چنین فعالیتی صورت نگیرد فرصت مناسبی برای خدمات اجتماعی، همیاری، تعاون، نوع‌دوستی و فراگیری مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان از دست می‌رود و تربیت تمام‌ساحتی و استمرار آن فراتر از مدرسه محقق نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه این طرح اول تیر تا پایان مرداد در تمام پایه‌های تحصیلی اجرا شده است افزود: خدمات اجتماعی عمرانی، خدمات اجتماعی اقتصادی، خدمات اجتماعی فرهنگی- هنری و آموزشی، جهاد تبیین و برگزاری پویش‌های محلی از جمله محورهای اجرای این طرح بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار