معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

هدف اصلی اجرای طرح مرکز مشاوره برقراری ارتباط با مدارس و کاهش آسیب‌ها است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره آموزش و پرورش ملارد در مجموعه فرهنگی شهیدثمری، هدف اصلی اجرای طرح مرکز مشاوره را برقراری ارتباط با مدارس و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی اجرای طرح مرکز مشاوره برقراری ارتباط با مدارس و کاهش آسیب‌ها است

سعید دهنوی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل شهرستان‌های تهران در افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره آموزش و پرورش ملارد، ضمن تقدیر از زحمات کارشناس و مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه با حمایت‌های مدیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و تربیت بدنی ملارد، در راه‌اندازی این مرکز بیان کرد: مراکز مشاور در آموزش و پرورش با رویکرد خدمات تخصصی مشاوره به جامعه هدف کمک می‌کنند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل شهرستان‌های تهران در ادامه افزود: جامعه امروزی و بحث آسیب‌های اجتماعی از موارد قابل طرحی است که همه مسئولان در صدد پیشگیری از آن‌ها هستند. با توجه به این‌که بیشترین قشر جامعه زیر پوشش آموزش و پرورش است، مراکز مشاوره تحصیلی و خانواده، درهدایت و پیشگیری جامعه هدف نقش بسزایی دارد.

دهنوی تشریح کرد: مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی یک نقش حلقه واسط بین منطقه و استان دارد که نیازمند ارتباط مستمر با استان است مرکز مشاوره را نباید منحصر به مکان خودش بدانیم و حتماً باید با مدارس منطقه ارتباط داشته باشد و با اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای و پیشگیرانه در مدارس با خدمات، خود را به دانش‌آموزان، همکاران و اولیا معرفی کند این رفت و آمد‌ها موجب شناخت بیشتر مرکز مشاوره خواهد شد و همچنین افراد بیشتری از خدمات آن استفاده خواهند کرد.

وی عنوان کرد: مرکز مشاوره، همه دانش‌آموزان، والدین و همکاران را مورد پوشش قرار می‌دهد. مدیران مدارس می‌توانند دانش‌آموزانی را که با اختلالات یادگیری و مشکلات دیگر مواجه هستند را به این مرکز ارجاع دهند. و مرکز مشاوره با تشکیل کمیته فوریت در موارد خاص، با حضور اعضای کمیته به ویژه رئیس منطقه با محوریت مرکز مشاوره تشکیل دهد و گزارشات را به اداره کل ارسال کنند.

این مقام مسئول در پایان آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی منطقه ملارد ، هدف اصلی از مراکز مشاوره را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هنوز استفاده از مشاور در بین خانواده‌ها رایج نشده است. امیدواریم با توسعه و تقویت چنین مراکزی بخشی از مشکلات تحصیلی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی و...در منطقه حل و فصل شود.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار