امام‌جمعه شهرستان ملارد در خطبه‌های نماز‌جمعه:

هفته کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ کتاب‌خواندن در جامعه کنونی است

ملارد ( پانا - امام‌جمعه شهرستان ملارد، در خطبه‌های نمازجمعه، در راستای هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب‌خوانی را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج و تبلیغ کتاب‌خواندن در جامعه کنونی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هفته کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ کتاب‌خواندن در جامعه کنونی است

مهدی خوبانی امام‌جمعه شهرستان ملارد در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: تلاش برای ایجاد ضرورت مطالعه و کتاب‌خوانی باید از اولویت‌های مهم کار‌گزاران و فرهنگیان باشد که با کودکان، نوجوانان و جوانان کار می‌کنند. اگر کتاب‌خوانی در خانه، مدرسه و محیط‌های فرهنگی بصورت زنده و روزانه تبلیغ و ترویج شود، سه نیاز بنیادی جوانان و نوجوانان را بر‌طرف می‌سازد و نیاز‌های عاطفی، شناختی و شخصیتی آن‌ها بر‌طرف می‌شود، شخصیت انسان‌ها در سال‌های اول زندگی یعنی همان دوره نوجوانی و جوانی پایگذاری می‌شود و آموخته‌های آن‌ها بر آینده آن فرد تاثیر بسزایی دارد.

خوبانی افزود: دوره نوجوانی و جوانی بسیار دوره مهم و حساسی است، اگر فرزندان شما می‌خواهند از جهت اعتماد‌ به‌نفس رشد کنند باید از سن هفت سالگی آن‌ها به‌دنبال پرورش و رشد خلاقیت‌های فکری و اخلاقی آن‌ها باشید که طبق گفته روانشناس‌ها بهترین فرصت برای رشد و تربیت فرزندان، سن هفت سالگی تا چهارده سالگی آن‌ها است. مراحل تربیت و رشد کودکان بسیار مهم است که چگونه، کجا و در چه زمانی صورت گیرد، یکی از عواملی که شخصیت فرزندان شما را تثبیت می‌کند، اطلاعات درست و مطالعه است که این مطالعه و اطلاعات تنها با کتاب‌ خواندن امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اگر مطالب سودمند و سازنده در اختیار فرزندان قرار دهیم و راه و روش زندگی سالم را به آن‌ها آموزش دهیم قطعا فرزندان ما رشد پیدا می‌کنند و سطح مطالعه و دانش آن‌ها افزایش می‌یابد و لذا جامعه موفق‌تر و بهتری خواهیم داشت. پدر و مادر، معلمان و مربیان نقش بسیار مهم و ضروری در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دارند، پدر و مادر و معلمان وظیفه دارند که اطلاعات درست را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند و از آن‌ها انسان‌های توانمند و با‌استعدادی پرورش دهند. یکی از مسائل مهم و ضروری در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان کتاب خواندن است که هفته کتاب و کتاب‌خوانی بهانه مناسبی برای ترویج و تبلیغ مسئله کتا‌خوانی در جامعه است.
امام‌جمعه شهرستان ملارد تصریح کرد: در هفته کتاب‌‌خوانی و سالروز شهید حاج حسن تهرانی مقدم پدر اقتدار ایران را گرامی می‌داریم و کمتر کسانی می‌توانند درباره شخصیت و اقتدار او پی ببرند و مقام معظم رهبری در رابطه با مقام و جایگاه او در جامعه می‌فرماید: شهید حاج حسن تهرانی مقدم یکی از سرداران گرانقدر و با‌اقتدار ایران است، دارای همت بلند است و به هر آنچه که در جامعه گفتند عمل کردند و باعث رشد و پیشرفت جامعه شدند که یاد و خاطره او همیشه برای ما زنده است.


خوبانی تأکید کرد: اگر ما امروز در عرصه دفاع، مقاومت اسلامی، علم و امنیت، شهیدان بسیاری داریم، باید به این مسئله توجه داشته باشیم که این شهیدان بزرگ، جایگاه ویژه‌ای دارند، این شهیدان در مقابل قدرت سخت دشمن، باز‌دارندگی مؤثر ایجاد کردند و در حال حاضر هم در هر نقطه‌ای از غرب آسیا از لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن، جوانان مؤمن و شجاع یافت می‌شود که علم و دانش و تجربه شهید حاج حسن تهرانی مقدم را سر‌لوحه زندگی خود قرار دادند و ما وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را در هر شرایطی در کشور خود گرامی داریم.


خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد بیان کرد: ۲۴ آبان، روز بزرگداشت فیلسوف گرانقدر مرحوم علامه طباطبایی است که مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه ایشان در جامعه فرمودند: دانشمند بزرگ، فیلسوف و متفکر بزرگ است که یکی از مفاخر بزرگ اسلام به شمار می‌آید.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار